Tuesday, November 28, 2017

BERPANTANG SENDIRI SELEPAS BERSALIN

BERPANTANG SENDIRI SELEPAS BERSALIN

Mesti ramai yang dah ada pengalaman berpantang sendiri kan? Kak Fiza pun terpaksa berpantang sendiri untuk anak ke2 dan ke3.



Berpantang anak no 2, cabarannya sangat besar memandangkan anak sulung Hadif baru 1y3m je waktu tu. Hadif pun kecil lagi dan memangbtak faham apa-apa lagi la kan.

Alhamdulillah suami banyak mmbantu. Dalam keadaan macam ni peranan suami penting. Nak anak tapi tak nak jaga..susah la kan. Jadi sama-sama jaga dan saling membantu.

Minggu pertama berpantang memang akan bizi dengan ulang alik klinik untuk check kuning kan tapi Kak Fiza curi juga masa dalam minggu pertama tu untuk berurut. 3 hari berurut dah settle.

Minggu ke2, suami dah start kerja..awal pagi dia dah cari lauk untuk dimasak. Masak simple pun dah ok. Hari-hari telan sayur sawi..ikan bakar. Sekarang dah senang nk bakar ikan..guna pemanggang ajaib je kan.

Makanan untuk anak sulung memang suami dah siap sediakan. Alhamdulillah, walaupun kedua2 boy..mereka behave sangat2.

Berpantang anak ke3 pula, anak-anak bujang dah besar 6 dan 5 tahun. Diaorg pun dah sekolah. Nasib baik sekolah Pasti belakang rumah je. Senang sangat.

Yang penting, kita sendiri jaga pemakanan. Jangan kerja berat sangat. Membasuh tunggu suami balik kerja. Masak simple pun dah cukup sekali anak boleh makan kan.

Yang penting, pengambilan Vitamin kena cukup. Anak ke3 Kak Fiza amalkan Shaklee sejak dari awal kehamilan. Memang ketara perbezaannya bila amalkan supplimen. Badan pun sentiasa cergas je. Ada tips berpantang sendiri pernah Kak Fiza kongsi

Korang ada pengalaman? Meh la share..☺☺

KakFiza
SungaiPetani

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...