Saturday, August 5, 2017

# Nutriferon

KETAHUI KHASIAT BIJI LABU UNTUK KESIHATAN SEKELUARGA

Assalamualaikum..

Malam ni nak bercerita pasal biji labu. Mesti korang pernah makan buah labu kan? Sedap buat sayur lemak. Kalau kat baby boleh buat puree labu. Sedap tu..☺☺

Biji labu ni adalah salah satu kandungan utama di dalam satu-satunya penggalak interferon semulajadi dunia iaitu NutriFeron.



Antara kebaikan biji labu adalah

1. Biji labu tinggi kandungan asid amino tryptophan yang ditukarkan kepada serotonin di dalam badan dan ini memastikan tidur yang lebih lena;

2. Biji labu juga tinggi dalam mineral penyembuhan jantung iaitu magnesium, yang juga merupakan penenang alam semulajadi;

3. Biji labu mempunyai tahap protein yang tinggi yang mudah dihadam untuk membantu menstabilkan kandungan gula dalam darah apabila dimakan sebagai snek sepanjang hari. Gula dalam darah yang stabil bermakna berat badan boleh dikurangkan.

4. Tinggi di Omega 3, minyak biji labu telah ditunjukkan dalam kajian untuk mengurangkan insiden benign prostatic hypertrophy (BPH) - satu keadaan di mana kelenjar prostat menjadi besar.

5. Biji labu juga tinggi dalam zink, mineral yang melindungi prostat lelaki, membuatkan biji labu sebagai snek yang muktamad untuk kesihatan lelaki.

6. Mereka merupakan sumber yang baik dalam membina darah dan zat besi yang meningkatkan tenaga.

7. Dalam kajian haiwan, apabila biji labu telah ditambah kepada diet, keputusan anti-radang adalah setanding dengan keberkesanan dadah Indomethacin tanpa kesan sampingan.

8. Sebatian phytosterol dipercayai boleh merendahkan paras kolesterol. Daripada kacang dan benih, biji labu mempunyai jumlah kedua tertinggi sterol (selepas biji bunga matahari dan pistachios ditempat pertama).

9. Biji labu adalah sumber terbaik serat yang membantu menjaga badan secara tetap.

10. Biji labu mengalkalikan pH badan. Banyak makanan snek yang kita makan membentuk asid dalam badan. Keasidan ni telah dikaitkan dengan kesakitan, penyakit, dan juga kanser.


Biji labu juga adalah makanan terpenting untuk kaum lelaki kerana biji labu ada elemen zink dimana mineral zink penting dalam pengeluarkan hormon testosteron untuk lelaki. Juga baik untuk wanita untuk mengekalkan ghairah seksual. 

Selain itu, biji labu juga kaya dengan Omega-3 yang memainkan peranan seperti menambah kekuatan, keinginan dan kesuburan. Juga bagus untuk membakar lemak dalam menurunkan berat badan!

Banyak khasiatnya kan. Sebab itu kami suka sangat dengan NutriFeron Shaklee ni. Wajib ada stok kat rumah untuk kegunaan sendiri tambahan pula ada anak2 yang sedang membesar ni sebab ia juga boleh kuatkan imun mereka.


Kalau ada yang berminat nak cuba Nutriferon ni boleh je terus wsap Kak Fiza 0124513311.

Nak terus beli je pun boleh. Terus klik link ni untuk pembelian terus dengan shaklee.



Happy shopping yer..muahhhh

No comments:

POPULAR POSTS

Follow Me