Wednesday, April 12, 2017

RESVERATROL BOLEH MEMBANTU PULIHKAN MASALAH TIROID

Ramai yang menganggap penyakit Tiroid sebagai remeh tetapi tahukah anda, Tiroid sangat bahaya dan boleh membawa maut jika tidak dirawat dengan segera.

Jika terdapat benjolan tepat pada leher bawah dagu dan mengalami kesukaran ketika bercakap , pembengkakan pada kelenjar tiroid , sukar untuk bernafas , menelan makanan dan leher yang kesakitan , anda harus waspada mungkin ini salah satu tanda gejala penyakit tumor kelenjar tiroid.



Kelenjar tiroid ialah organ endokrin yang terletak di leher manusia yang berfungsi untuk mengeluarkan hormon tiroid.

Antara hormon yang terpenting ialah Thyroxine (T4) dan Triiodothyronine (T3). Hormon-hormon ini mengawal metabolisma (pengeluaran tenaga)
Pembesaran tiroid boleh menyebabkan perubahan pada kualiti suara, menghalang saluran penafasan, dan boleh menyebabkan tersedak makanan atau cecair tertentu dan yang paling berbahaya ialah menyebabkan masalah kesihatan yang lebih serius, contohnya gangguan tiroid, masalah jantung, masalah tulang, penyakit kanser.

Punca Berlakunya Tiroid


Pembengkakan pada kelenjar tiroid biasa disebabkan masalah Hipertiroid. Hipertiroid ialah kelenjar tiroid yang mengeluarkan  hormon tiroid secara berlebihan. Di dalam tubuh badan kita ada terdapat beberapa kelenjar dan kelenjar tiroid ini terletak dibahagian hadapan leher.

Tiroid ini berfungsi untuk mengawal metabolisme, memberi keupayaan kepada tubuh untuk memproses makanan kepada tenaga. Kelenjar ini juga memberikan kesan kepada jantung, otot, tulang dan kolestrol.

Tanda tanda dan Simptom Masalah
  • Pembengkakan kelenjar
  • Denyut jantung tidak teratur
  • Mata bengkak atau gatal
  • Kesukaran bernafas
  • Tangan menggigil
  • Mengalami peningkatan berat badan yang tidak dijelaskan
  • Suara garau
  • Peluh yang berlebihan
  • kedinginan
  • Ketumbuhan
  • Kegugupan
  • Mudah merasa letih



Bagaimana Vivix membantu Pesakit Tiroid?

Dengan pengambilan Vivix, ianya dapat membantu memulihkan sel yang telah rosak. Vivix juga melindungi dan membaiki DNA . Keistimewaan Vivix adalah ia mampu merawat sehingga ke sel DNA.

Semua sel dalam badan kita mengandungi DNA kecuali sel darah merah. DNA adalah bahan genetik asas yang terkandung dalam badan bagi setiap individu dimana separuh dari ciri DNA diwarisi daripada ibu kandung dan separuh daripada bapa kandung.

Biasanya kalau DNA dah rosak, ada 2 keadaan akan berlaku iaitu sel akan repair itself atau sel tersebut akan mati dengan sendirinya. Penyakit terjadi kalau DNA yang rosak tersebut tidak dibaiki dan tidak juga mati.. tapi sebaliknya sel yang mengandungi DNA rosak ni menjadi sel baru yang tidak diperlukan badan. Sel baru tu pula sama cirinya dengan DNA yang rosak.

Vivix bertindak untuk baiki DNA yang rosak dan seterusnya menghalang dari membiak menjadi sel tidak sihat. Ada 4 mekanisme tindakan VIVIX.

Bahan utama yang bertindak ke atas DNA adalah RESVERATROL. Resveratrol salah satu manfaat dalam Vivix.

Berikut adalah Testimoni mereka yang mengamalkan Vivix.





Kisah Kehamilan dan Tiroid juga ada Kak Fiza pernah kongsikan pada entry yang lepas. Semoga bermanfaat untuk semua..

Jom dapatkan Twin Pack Vivix hari ini juga. Dapatkan Vivix hari ini juga. Boleh terus wsap Kak Fiza 0124513311. Ada PROMOSI TWIN PACK tau. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.

Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.




Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kehadiran anda sangat diperlukan.

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...