Saturday, April 1, 2017

# INFO # PARENTING

MUDAHNYA ISTERI KE SYURGA IDAMAN

Assalamualaikum semua..

Macam dah beberapa hari tak ber entry baru. Hari ni pun dah masuk April. Wah..bulan penuh makna ni. Jeng jeng jeng!

Permulaan April yang best sangat. Kak fiza nak berkongsi kisah Kuliah Dhuha pagi tadi. Bertempat dekat Sekolah Pasti Abang Ngah Haziq. Dah lama tak hadirkan diri di majlis ilmu macam ni. Allahuakhbar..terasa kerdilnya diri ini disisiNya..


Lebih kurang sejam saja. Perkongsian nengenai Wanita sebagai Isteri. Begitu mudahnya kita sebagai isteri untuk masuk Syurga yang indah. Dan begitu mudah juga kita isteri ni menjadi penghuni Neraka dengan menarik sekali tangan suami. Nauzubillahiminzalik..

Beza sungguh peranan isteri zaman Nabi dan sekarang. Redha suami itu penting. Apa juga yang sedang kita usahakan perlukan keredhaan suami dan suami pun perlu lah bersikap toleransi. Masing-masing nakkan yang terbaik dalam rumahtangga kan.

Mulai hari ini..saat ini..belajarlah berkata tidak pada suami. Tapi kalau perkara yang dilaknat Allah SWT tu dibolehkan. Tak perlu ikut..dan kalau perkara untuk kebaikan WAJIB untuk kita ikut. Sekiranya ada yang tak puas hati, boleh la duduk semeja. Bincang apa yang patut. Tak guna nak berbalah kan.

Alhamdulillah..walaupun sekejap sahaja tapi pengisian yang sangat bermakna. Banyaknya khilaf selama ini. Sayu pulak hati ni...

Tak sabar tunggu cinta hati balik kerja ni...😘😘




No comments:

POPULAR POSTS

Follow Me