Friday, April 14, 2017

CARA BERHENTI MEROKOK DENGAN MUDAH DAN BERKESAN

Assalamualaikum..Salam Jumaat untuk semua...

"Merokok Merbahayakan Kesihatan". 
Bukan main lagi tagline kat kotak rokok tu kan..tapi perokok tegar memang dah tak peduli benda tu. Pelbagai gambar kesan rokok dikotak pun seolah-olah tak berjaya untuk buang sifat merokok mereka. 



3 bahan utama yang terkandung di dalam rokok ialah tar, nikotin dan karbon monoksida. Nikotin adalah penyebab utama perokok menjadi ketagih.

Nikotin ni adalah sejenis dadah la kan. Jadi, bila seorang perokok, cuba kita tengok dalam sehari dia tak merokok..macam mana keadaan dia? Gelisah kan? Sebab tu susah dia nak berhenti sebab nikotin tak masuk dalam badan.


Bahayanya merokok ni semua orang tahu kan? Kak fiza juga pernah kongsikan kisah seorang Abang ni Berhenti Merokok dengan cepat Selama-lamanya


Bagaimana Vivix Membantu?
Apabila asap rokok dilepaskan, bahan kimia yang terkandung dalam asap rokok akan menghasilkan radikal bebas dalam tubuh perokok tersebut. Semakin banyak asap rokok yang dihisap, semakin bertoksik lah badan dan semakin banyak radikal bebas dihasilkan.

Radikal bebas adalah mokelul-molekul yang tidak stabil dalam badan kita dan molekul tersebut akan membentuk ‘chain reaction’ untuk mereka stabil. Chain reaction inilah yang memusnahkan komponen dalam sel seperti DNA dan membran sel..bila sel kita musnah inilah yang membawa kepada kerosakan organ dan membuka badan kita kepada penyakit-penyakit kronik.


Mudah kan? rokok ada bahan kimia yang menghasilkan radikal bebas dalam tubuh, radikal bebas akan membentuk ‘chain reaction’ yang memusnahkan sel seterusnya organ dan membawa pelbagai penyakit.

Jadi, kita perlu halang adalah pembentukan radikal bebas tadi dengan pengambilan ANTIOKSIDAN yang mencukupi. Antioksidan ialah molekul yang berinteraksi dengan radikal bebas dan memusnahkan ‘chain reaction’ tadi tanpa merosakkan sel.

Vitamin C, Vitamin E, Vitamin A adalah contoh antioksidan yang biasa kita dengar. Satu lagi antioksidan yang sangat hebat ialah Resveratrol.

Resveratrol mempunyai kuasa yang berganda-ganda dari vitamin C dan vitamin E.

VIVIX mengandungi kandungan resveratrol yang tinggi dan bertindak sebagai antioksidan yang sangat berkuasa. Pengambilan Vivix secara konsisten terbukti selamat dan berkesan pada tubuh. Jadi, jika anda ingin berhenti merokok, ini mungkin produk yang paling sesuai.

Jom kita lihat terstimoni lain dibawah:





Jom dapatkan Twin Pack Vivix hari ini juga. Dapatkan Vivix hari ini juga. Boleh terus wsap Kak Fiza 0124513311. Ada PROMOSI TWIN PACK tau. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.

Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.


Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kehadiran anda sangat diperlukan.

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...