Friday, April 28, 2017

RAWATAN ALTERNATIF UNTUK PESAKIT BELL PALSY

12:52 PM 0 Comments
Belly Palsy ni tak sama dengan strok. Biasa kita tengok macam strok kan tapi pesakit strok biasanya mengalami lumpuh bukan sahaja pada wajah, tangan dan beberapa anggota badan yang lain.



Pesakit Bell Palsy pula hanya mengalami lumpuh sebelah muka, muka senget sebelah, sebelah mata tak boleh buka dan telinga pun mengalami gangguan pendengaran. Bell Palsy ni bukan berpunca daripada penyakit kronik seperti diabetes, hipertensi dan lain-lain.

Apa punca Bell Palsy?
Biasanya ia berpunca akibat jangkitan virus seperti Herpes yang menyebabkan saraf muka menjadi bengkak. Saraf tersebut bergerak melalui tengkorak dalam saluran tulang kecil di bawah telinga. Saraf yang membengkak dan mampat di dalam saluran tulang yang sempit dipercayai menjadi penyebab kerosakkan pada saraf tersebut.

Pesakit mengalami kelumpuhan muka akibat saraf muka yang tidak berfungsi. Akibatnya pesakit mengalami ketidakupayaan untuk mengawal otot muka dan menyebabkan berlakunya muka jatuh atau senget.

Gejala dan komplikasi Bell Palsy

Gejala setiap seorang mungkin tidak sama. Di antara gejalanya adalah :
  • Kelumpuhan atau kebas pada sisi wajah
  • Mulut dan kelopak mata tidak dapat di buka atau ditutup.
  • Gangguan pada mata seperti masalah mata kering
  • Masalah sakit telinga pada sebelah muka yang mengalami kelumpuhan seperti sensitif kepada bunyi atau berdengung
  • Rasa berdengung pada salah satu telinga atau kedua-duanya
  • Bahagian mulut yang terjejas akan mudah berair liur
  • Mulut terasa kering
  • Sakit dan pening kepala
  • Kesukaran untuk makan, minum dan bercakap
  • Kelemahan atau kelumpuhan otot secara terus menerus
  • Otot wajah berkedut
  • Kemampuan deria rasa menurun

Siapa yang berisiko?
  • Tak mengira usia
  • wanita selepas bersalin atau ketika kedatangan haid
  • remaja yang mengalami stress. 
  • Pesakit Diabetes
  • Pengidap HIV
  • Kanak-kanak juga terdedah namun peratusannya sangat rendah.

Rawatan Penyakit Bell’s Palsy

Pesakit diberi Palsysteroid (kortikosteroid) seperti Prednisone dengan dos yang tinggi pada peringkat awal serangan selama 2 minggu. Dos steroid ini akan dikurangkan mengikut peningkatan kesihatan pesakit Bell’s Palsy tersebut.

Bagi kes Bell’s Palsy yang berpunca daripada radang, doktor akan berikan antiviral beserta steroid.

Kadangkala rawatan fisioterapi diberi kepada pesakit Bell’s Palsy bagi membantu menguatkan otot terjejas dan untuk stimulasi saraf terlibat. Contohnya seperti urutan muka, senaman otot muka dan stimulasi elektrik.

Suntikan Botox juga mungkin diperlukan untuk mengembalikan penampilan wajah.

Pembedahan mungkin jalan terakhir dilakukan untuk kes yang melarat.

Vivix membantu Penyakit Bell Palsy dan merupakan rawatan Alternatif yang popular.

Vivix mampu mengurangkan keradangan otot yang terjejas. Vivix bukan sahaja membantu untuk memulihkan sel saraf yang telah rosak malah berupaya untuk menggantikan sel tersebut. Sebab itu Vivix dikatakan mampu merawat hingga ke sel DNA.





2 Oktober 2015
Saya bangun sebelah muka dah jatuh. Tak boleh senyum. Mata tak boleh tutup. Air mata mengalir macam menangis. Sakit. Rasa tegang je.

Doktor sahkan saya diserang Bell’s Palsy. Bukan STROKE. Tapi kelemahan sebelah otot muka. Saya di steroid. Punca UNKNOWN. Tapi maybe sebab saya menyusukan, dan baru lepas bersalin. Saya tidak mengambil sebarang steroid lagi selepas tu.

Consume SPECIAL DOSE Vivix. Dan consume OmegaGuard, Bcomplex & Vitamin E dengan EXTREME. Saya juga menjalani fisioterapi.

Alhamdullilah selepas 90 hari, saya diberi kesempatan SENYUM kembali.

Share la. Saya izinkan. Kalau ade ahli keluarga / sahabat handai yg mengalami, berikan support. Ia bukan mudah seperti dijangka. Saya dan sahabat Bell’s Palsy sahaja yang tahu apa yg kami rasa. -Puan Faiza


Berminat untuk tahu maklumat lanjut mengenai Vivix boleh terus wsap Kak Fiza 0124513311. Ada PROMOSI TWIN PACK tau. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.


Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.



Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kehadiran anda sangat diperlukan.

Thursday, April 27, 2017

KENALI TANDA ANDA MUNGKIN MENGIDAP VERTIGO

9:27 PM 0 Comments
Pernah tak rasa pening yang melampau sangat atau luar biasa, telinga berdesing atau terasa dunia ni berpusing-pusing?

Itu adalah tanda serangan Vertigo! Serangan Vertigo ni boleh berlaku beberapa minit jer tapi ada juga berlarutan beberapa hari.



Apa penyebabnya?
Vertigo berlaku akibat gangguan pada sistem keseimbangan badan kita. Otak adalah tempat kawalan pada sistem keseimbangan badan kita. Jadi, apabila maklumat diterima dan diproses ia akan menghantar mesej pada sistem badan untuk digerakkan. Biasanya sistem kesimbangan tertumpu disekitar mata dan telinga.

Serangan Vertigo akan berlaku apabila terdapat gangguan pada bahagian mata dan telinganya. Apabila terjadinya gangguan dalam telinga ianya juga boleh menyebabkan pesakit mrnjadi pekak dan tak mampu berdiri. Terasa badan seperti tidak seimbang.

Terdapat beberapa jenis Vertigo antaranya:
  • Vertigo ocularis; rasa berpusing-pusing akibat gangguan saraf di sekitar organ mata.
  • Vertigo nocturna; pesakit berasa seolah-olah akan terjatuh semasa hendak tidur.
  • Vertigo laryngea; tubuh rasa berpusing-pusing akibat daripada serangan batuk.
  • Vertigo epileptica; keadaan berpusing setelah mengalami serangan sawan.
  • Vertigo positional; serangan vertigo mendadak yang menyerang kurang dari satu minit. Pencetusnya seperti perubahan posisi kepala ketika seseorang itu  berpaling ke belakang atau ketika berbaring, bangun dan berguling di tempat tidur.
Gejala Vertigo
  • merasakan ruang atau diri berpusing-pusing atau bergoyang (hilang keseimbangan) - Ianya boleh berlaku dalam sesaat, seminit, sejam atau sehari. Perasaan ketidakseimbangan itu boleh datang dan pergi.
  • Menjadi seorang yang sensitif pada cahaya, bunyi serta merasa sakit kepala.
  • Penglihatan menjadi bertindih
  • Merasakan kesukaran bernafas, berpeluh 
  • Merasakan pergerakan jantung yang cepat.
  • Anda tetiba mempunyai masalah untuk menelan dan bercakap serta merasa lemah.
Bagaimana Vivix membantu mereka yang ada Vertigo ni?

Vivix merupakan antioksidan terbaik didunia yang dipaten khas oleh Shaklee. Membantu pemulihan fungsi sel, melambatkan penghasilan AGE protein yang menyebabkan penuaan dan membantu meningkatkan penghasilan mitokondria dalam badan yang meningkatkan penghasilan tenaga diperingkat sel

Jadi, Vivix bertindak dengan memperbaiki sel-sel yang telah rosak dan meningkatkan prestasi sel kepada yang lebih baik.



Berminat untuk tahu maklumat lanjut mengenai Vivix boleh terus wsap Kak Fiza 0124513311. Ada PROMOSI TWIN PACK tau. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.


Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.


Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kehadiran anda sangat diperlukan.

Wednesday, April 26, 2017

TAMPIL CANTIK DAN AWET MUDA SEPERTI RITA RUDAINI

9:03 PM 0 Comments
Semua orang semestinya nakkan wajah sentiasa nampak muda dan berseri-seri kan. Nakkan awet muda gitu. Nak maintain 25 tahun la katakan. Terutamanya wanita. Betul kan?..hehe



Vivix bukan sahaja memberi kesan baik kepada pesakit kronik seperti Diabetes, Jantung, Kanser dan lain-lain lagi tu..tetapi sangat bagus diamalkan setiap hari untuk kekal sihat dan bertenaga. Bonus yang boleh dapat kembali awet muda. Tak percaya? Kat bawah nanti Kak Fiza up testimoni yer..

Meh kita review semula antara Kebaikan Vivix:
  • Menggalakan penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
  • Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
  • Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
  • Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
  • Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk - merawat azhameir
  • Membantu merawat penyakit parkinson
  • Membantu memulihkan penyakit strok - angin ahmar
  • Meningkatkan kesihatan imum badan
  • Menggalakan kesihatan keseluruhan

Vivix sememangnya terbukti berkesan dan kandungan Resveratrolnya adalah tinggi antioksidan. Reseveratrol mampu pulihkan dan repair Sel hingga peringkat DNA. 

Setiap hari kita mengalami penuaan akibat kerosakan DNA dan salah satu punca adalah disebakan radikal bebas. Vivix membantu melambatkan proses penuaan tersebut dan melindungi Sel DNA kita. Sebab itu juga Vivix sangat sesuai untuk mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser iaitu kimoterapi bagi memulihkan sel tubuh dan mengembalikan sel kepada keadaan asal.

Vivix bukan sahaja boleh repair dan renewal sel tubuh kita tetapi membantu menguatkan sel tubuh dan menentang radikal bebas. Ini sangat penting untuk bebaskan dan menjaga sel tubuh kita dari serangan penyakit.

Jadi..bukan sahaja untuk penyakit kronik, untuk awet muda..untuk kurus seperti dalam entry sebelum ini pun sangat rekemen amalkan Vivix. Minum Vivix dapat manfaat semua sekali. Jimat kan.





Ooppsss...Rita Rudaini pun minum Vivix tau. 


Korang nak Vivix..cepat-cepat roger Kak Fiza 0124513311. Nak cantik dan awet muda macam Rita kan..Akak guide dari A-Z. Lagipun sekatang ni ada PROMOSI TWIN PACK tau. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.


Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.


Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kehadiran anda sangat diperlukan.

TAK JADI BUANG TIUB FALLOPIO YANG TERSUMBAT DAN AKHIRNYA HAMIL

2:46 PM 0 Comments
Satu lagi masalah kesuburan yang pernah Kak Fiza alami suatu ketika dulu. Lepas je consult gynea Dr Hamid Arshat waktu tu, dia suggest untuk buat Hysterosalpingogram (HSG). HSG ni adalah salah satu ujian untuk mengesan kesihatan rahim dan tiub fallopio kita. Macam ujian X-ray dimana bahagian dalam rahim, tiub fallopio dan kawasan di sekeliling diperiksa. 

Ini selalunya dilakukan untuk wanita yang mempunyai masalah sukar hamil sama ada mereka mempunyai masalah tiub fallopio tersumbat, masalah dalam rahim seperti fibroid, polyps, bentuk atau struktur rahim yang abnormal.



Masalah tiub tersumbat juga boleh menyebabkan kehamilan luar rahim tau. Lagi bahaya bila berlaku persenyawaan pada kawasan yang tak sepatutnya. Dah tentu tiub takkan dapat menampung janin yang kian membesar. Samada gugur sendiri atau memberi kesan seperti tiub pecah sehingga terpaksa dibuang. 

Ada Kak Fiza kongsikan mengenainya pada entry Tiub Tersumbat sebelum ini. Pada waktu tu memang belum kenal lagi Vivix Shaklee dan sekarang bila terjebak dengan shaklee dan jadi SID, baru tahu ada ikhtiarnya dengan suplement Vivix. Natural based pulak tu. Berasaskan tumbuh-tumbuhan.

Berdasarkan testimoni pengguna Vivix dalam mengatasi masalah ni dan ada yang berjaya hamil, Kak Fiza terpanggil untuk berkongsi tentang Vivix. 

Vivix satu-satunya suplemen yang boleh repair sel hingga peringkat DNA. Resveratrol yang ada dalam Vivix memang tiada tandingan. Siap di patent kan lagi. Vivix bukan sahaja mampu menyelesaikan masalah penyakit kronik yang lain tapi boleh membantu pesakit yang mempunyai masalah kesuburan seperti tiub tersumbat.

Punca tiub tersumbat salah satunya akibat parut tisu, lelemak yang menghalang sperma untuk proses persenyawaan. Jadi, Vivix boleh mengurangkan parut tisu tersebut sekaligus memudahkan berlakunya persenyawaan.

Fungsi utama Vivix ialah repair sel dan renewal sel yang yang rosak. Jadi Vivix boleh membantu repair sel yang rosak dalam kawasan tiub dan menggantikan dengan sel yang sihat. Tiub yang tersumbat semakin pulih akibat pengambilan Vivix yang konsisten.

Vivix juga boleh membantu meransang pengeluaran Ovum menjadikan Ovum sihat dan berkualiti. Pernah ada customer inform lepas check up..Doktor siap tanya " u ambil Clomid yer?". Jadi, memang membantu untuk penghasilan Ovum dan Sperm yang berkualiti jika diamalkan suami isteri.





Berminat untuk tahu maklumat lanjut mengenai Vivix boleh terus wsap Kak Fiza 0124513311. Ada PROMOSI TWIN PACK tau. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.


Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.


Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kehadiran anda sangat diperlukan.

Monday, April 24, 2017

ENDOMETRIOSIS MENJADI PUNCA KENAPA TIDAK HAMIL HINGGA KINI

5:11 PM 0 Comments
Mengalami sengugut yang teruk ketika haid adalah satu tanda dimana anda mengidap Endometriosis.

Betul ke ni?
Ya..jika setiap kali haid anda mengalami sengugut dan dibiarkan tanpa apa-apa rawatan. Kalau boleh elakkan ubat tahan sakit setiap kali sengugut. Cuba cari alternatif lain yang lebih selamat.


Endometriosis berlaku apabila wujudnya tisu lain pada rahim atau tumbuh pada bahagian lain seperti di dalam ovari, usus, pundi kencing dan lain-lain bahagian.

Setiap bulan apabila proses kitaran Haid berlaku, tisu dalam rahim akan membesar dan menjadi tebal. Telur akan merembeskan hormon yang akan menghakis tisu tersebut dan ianya akan keluar sebagai darah haid.

Apabila haid tidak berlaku mungkin berlakunya pengumpulan darah pada kawasan terbabit. Kemungkinan tisu (endometriosis) yang wujud diluar rahim akan berdarah sedikit tetapi tidak dapat keluar dari bahagian badan. Tisu rahim yang membengkak atau berdarah tadi adalah punca kesakitan yg dialami oleh mereka yang menghidapi Endometriosis ini.

Apa puncanya?
Masih belum diketahui punca sebenar tetapi ada yang mengatakan ianya berlaku disebabkan tisu dalam rahim yang sepatutnya keluar semasa haid tidak terjadi. Sebaliknya ia bergerak ke arah peranakan wanita seperti telur atau bahagian pelvik.

Risiko mereka mengidap Endometriosis boleh terjadi apabila:
  1. Datang haid dalam usia yang sangat muda
  2. Mempunyai kitaran haid yang panjang melebihi 7 hari
  3. Tidak pernah melahirkan anak
  4. Mempunyai sejarah ahli keluarga yang menghidapi endometriosis
Apa tanda-tandanya selain Sengugut yang teruk?
  • Sakit dibahagian bawah perut sebelum dan semasa kedatangan haid
  • Darah haid yang banyak dan kitaran haid yang tidak teratur
  • Sakit semasa dan selepas hubungan suami isteri
  • sakit pada bahagian belakang pinggang
  • sukar untuk hamil / ada masalah kesuburan
Biasanya untuk menentukan kesahihan penyakit ini, ultrasound dan juga Laparscopy pada bahagian pelvik perlu dilakukan.
Rawatan ubatan hanyalah untuk mengurangkan sakit dan tiada rawatan lain selain pembedahan.

Endometriosis boleh merosakkan organ peranakan yang lain. Ovari boleh rosak dan tiub fallopio juga boleh tersumbat dan boleh menyukarkan proses persenyawaan.

Semasa konsultasi dengan Dr Hamid Arshat sekitar tahun 2008, kak fiza hampir-hampir perlu melakukan Laparscopy ekoran tiub tersumbat. Alhamdulillah selamat dari melakukan pembedahan pada waktu itu.

Nasihat beliau juga supaya kita wanita mengamalkan makanan yang sihat. Elakkan junk food, fast food. Banyakkan makan ulam-ulaman, buah-buahan, kurma, kismis. Ha..pakar suggest tau.

Bagaimana Vivix boleh membantu pesakit Endometriosis?




Vivix merupakan Suplemen yang mengandungi Resveratrol yang kaya dan tinggi antioksidan. Resveratrol dalam Vivix adalah yang paling tulen dan mempunyai kepekatan yang tinggi. Banyak kajian yang terbukti dalam menangani masalah Endometriosis.

Boleh juga refer maklumat lanjut di resveratrol.net dan medtube.net.

Kandungan antioksidan yang tinggi membantu memulihkan sel-sel yang telah rosak.

Ambil langkah awal untuk pelihara aset kita wanita. Penting untuk hubungan kekeluargaan. Jika terdapat simptom yang pelik, segeralah berjumpa pakar bagi mengelak sebarang penyakit berbahaya.

Haid Tidak Teratur Buat Dia Emo Sokmo, Suami Pun Bingung 

Berminat untuk tahu maklumat lanjut mengenai Vivix boleh terus wsap Kak Fiza 0124513311. Ada PROMOSI TWIN PACK tau. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.


Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.


Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kehadiran anda sangat diperlukan.

Sunday, April 23, 2017

IKHTIAR KECUTKAN FIBROID TANPA PEMBEDAHAN

9:30 PM 2 Comments
Assalamualaikum..

Selain masalah Cyst, satu lagi masalah kesuburan yang seringkali berlaku kepada wanita iaitu Fibroid.

Teringat ketika forum Dr Hamid Arshat tengah aktif sekitar tahun 2007-2010 dulu. Sangat ramai rakan forum yang mengalami masalah Fibroid ni dan ada sehingga kini masih menanti kehadiran cahaya mata.



Fibroid ni macam sejenis tumbuhan daging yang berasal dari otot rahim (myometrium) dan ia merupakan tumbuhan yang sering melanda wanita.


Fibroid ni bukan Kanser tetapi ramai wanita yang ada Fibroid dalam rahim tanpa mereka sedari. Menurut pakar, bila meningkat umur 40an, hampir 30% wanita ada ketumbuhan fibroid.

Cyst dan Fibroid adalah berbeza dimana Cyst wujud dalam peranakan wanita dan  bersifat cecair atau semi-solid yang berada dalam ovari.

Fibroid pula ketumbuhan yang terdiri dari tisu yang padat dan hanya berada pada rahim.

Punca terjadinya Fibroid?
Masih belum dapat kenalpasti punca sebenarnya terjadinya ketumbuhan ini. Biasanya dikaitkan dengan kombinasi beberapa faktor seperti:
  • Faktor keturunan
  • Faktor hormon, dan 
  • Faktor persekitaran. 
Fibroid ni merupakan penyebab utama wanita perlu menjalani histerektomi (prosedur untuk membuang rahim).

Tanda-tanda anda mengidap Fibroid:


  1. Sakit teruk ketika kedatangan haid
  2. Pendarahan yang luar biasa
  3. Bengkak pada bahagian abdomen
  4. Tekanan pada Pelvik
  5. Kesukaran untuk mengawal pundi kencing
Kajian telah menunjukkan fibroid perlu dibuang sekiranya:
  • Intramural Fibroid bersaiz 5cm dan ke atas ataupun saiz rahim adalah lebih besar dari 12 minggu kehamilan. Terutamanya jika fibroid tersebut menyebabkan pengherotan rongga atau kaviti rahim.
  • Submucosal Fibroid kerana ianya boleh mengganggu proses implantasi dan boleh meninggikan risiko untuk mendapatkan keguguran jika hamil. Kebanyakan submucosal fibroid boleh dibuang dengan menggunakan pembedahan melalui ‘Hysteroscopy’.

Beberapa pengalaman mereka yang mengamalkan Vivix shaklee sangat membantu mengurangkan risiko Fibroid.


Active Fibroid sebesar 10cm mengecut dan akhirnya boleh bersalin Normal. (InshaAllah akan dikongsikan kisah Mommy ni pada entry akan datang)


Bagaimana Vivix membantu mereka yang ada Fibroid?

Kandungan Resveratrol yang ada dalam Vivix tinggi Antioksidan. Vivix repair sel kita hingga ke peringkat DNA. Dengan pengambilan yang konsisten ia mampu mengecutkan dan menghalang pertumbuhan semula Fibroid.


Vivix juga mampu menstabilkan hormon sekaligus dapat membantu mengecutkan Fibroid dengan cepat.

Berminat untuk tahu maklumat lanjut mengenai Vivix boleh terus wsap Kak Fiza 0124513311. Ada PROMOSI TWIN PACK tau. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.


Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.


Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kehadiran anda sangat diperlukan.

Saturday, April 22, 2017

APA ITU CYST? KETAHUI CARA KECUTKAN CYST TANPA PEMBEDAHAN

4:18 PM 0 Comments
Perkahwinan yang dibina pastinya pasangan nakkan cahaya mata. Tetapi bila dah bertahun kahwin masih belum ada rezeki pasti ada puncanya.

Semestinya masalah kesuburan yang menghantui pasangan yang belum ada anak ni. Kak Fiza dan suami juga satu ketika dulu, hampir 4 tahun tunggu untuk dapat anak sulung. Pada ketika itu, report HSG akak menunjukkan kedua-dua tiub fallapio tersumbat. Allahuakhbar...sedeh kan..

Hari ini nak kongsikan salah satu penyebab pada masalah kesuburan iaitu ketumbuhan Cyst.

Apa itu Cyst?
Cyst ialah sejenis ketumbuhan atau kantung tidak normal yang terbentuk di mana-mana organ dalam badan kita. Ia boleh mengandungi udara, cecair atau selaput. Sebab itu dipanggil cyst kerana ketumbuhanan ini mengandungi cecair/fluids, samaada air, cecair becampur protien, darah beku, darah haid, minyak dan lemak, lendir. Ia boleh disertai dengan  daging yang mungkin jenis kanser, rambut , cartilage, tulang dll.

Sumber: karangkraf.com

Seringkali yang terjadi pada wanita ialah Ovarian Cyst.




Simptom Ovarian Cyst
  1. Berasa sakit pada bahagian bawah perut sekitar kawasan ari-ari .
  2. Kitaran haid menjadi tidak menentu dan berlaku pendarahan tidak normal,
  3. Kerap membuang air kecil atau masalah membuang air besar seperti sembelit juga boleh berlaku, terutama jika saiz cyst sangat besar.
  4. Perut membesar tanpa hamil
  5. Mandul , kurang subur atau berulang kali gugur
  6. Tiada selera makan, susut berat badan, selalu mengalami keletihan adalah simptom yang merisaukan.
Ovarian Cyst 
Ovarian cyst ni boleh terjadi apabila hormon wanita tidak seimbang. Hal ini biasanya disebabkan oleh kurangnya Hormon Progesteron dan Hormon Estrogen yang berlebihan. Wanita dewasa cenderung mengalami masalah ini.  

Sesetengah kes melibatkan Cyst tidak la bahaya dan boleh hilang secara spontan tetapi ada keadaan dimana Cyst yang akan terus membesar dan perlukan rawatan lanjut seperti pembedahan membuang ketumbuhan Cyst tersebut. Ada juga keadaan, jika dibiarkan Cyst ini akan menyebabkan Kanser Ovari.

Terdapat beberapa kes dimana ada yang berjaya sembuh dari Ovarian Cyst tanpa pembedahan setelah mengamalkan Vivix Shaklee.

Bagaimana Vivix membantu mereka yang ada Cyst ni?

Vivix sangat disyorkan pada mereka yang mengalami masalah seperti Cyst, Fibriod dan lain-lain masalah Kesuburan.


Kandungan Resveratrol yang ada dalam Vivix membantu menyeimbangi pengeluaran hormon sekaligus boleh membantu mengecutkan Cyst. 

Perlu diingatkan bahawa, ada juga kes dimana ketumbuhan Cyst ini berulang kembali walaupun selepas menjalani pembedahan membuangnya. Pada mereka yang pernah mengalaminya perlu sentiasa berwaspada dengan keadaan ini dan perlukan pengambilan Vivix sebagai Suplemen tambahan.


Pada entry sebelum ini, ada juga kes mereka yang berjaya sembuh dari Cyst asbab pengambilan Vivix. Juga ada dikongsikan Masalah Kesuburan yang sering berlaku kini.

Jom kita tengok beberapa lagi Testimoni Cyst yang mengamalkan Vivix sebagai Ikhtiar.


Dapatkan Twin Pack Vivix hari ini juga. Boleh terus wsap Kak Fiza 0124513311. Ada PROMOSI TWIN PACK tau. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.


Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.


Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kehadiran anda sangat diperlukan.

Thursday, April 20, 2017

BERAT BADAN TURUN SEJAK AMAL VIVIX

11:50 PM 0 Comments
Minum Vivix pun boleh kurus?
Betul tu. Pengalaman rakan-rakan lain yang Detoks dengan shaklee berjaya kurangkan berat badan mereka dengan mudah.

Vivix bukan sahaja untuk sakit kronik tapi membantu mereka yang menpunyai masalah berat badan. Resveratrol dalam Vivix mempunyai kadar antioksida yang tinggi.
  • Resveratrol meningkatkan keupayaan otot untuk menyerap gula sekaligus mengelakkan lebihan gula disimpan dalam lapisan lemak.
  • Resveratrol mengelakkan pembentukan tisu lemak dan mengurangkan simpanan lemak dalam badan.
  • Resveratrol juga meningkatkan keupayaan otot untuk bekerja dengan lebih kuat seperti bersenam.
Untuk mereka yang sedang mengamalkan Set Diet Shaklee, boleh tambah Vivix untuk kurus dengan cepat. Ataupun boleh amalkan Detoks cara shaklee. Di dalam entry sebelum ini ada penerang tentang 10 sebab kenapa kita perlu detoks.
Jom kita lihat mereka yang berjaya kurus dengan Vivix Shaklee ni.





Dapatkan Twin Pack Vivix hari ini juga. Boleh terus wsap Kak Fiza 0124513311. Ada PROMOSI TWIN PACK tau. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.


Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.


Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kehadiran anda sangat diperlukan.

HILANG 10KG DALAM 10 MINGGU

11:49 PM 0 Comments

[ HILANG 10KG DALAM 10 MINGGU ]

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera saya ucapkan kepada semua.



Saya merupakan ibu kepada 2 orang anak. Umur saya baru mencecah 31 tahun dan saya adalah seorang yang gemar kepada makanan.

Badan saya mula naik bagai dipam-pam sejak pertengahan tahun 2015. Masa tu anak kedua saya, sudah semakin kurang menyusu badan. Saya dapat rasakan perubahan yang ketara pada diri saya. Saya makin kuat makan dan selera makan saya semakin membuak-buak. Setiap kali tiba waktu makan, saya pasti akan makan nasi bertambah.

Akibat daripada corak pemakanan yang tidak terurus dan tiada aktiviti senaman yang dibuat, berat badan saya semakin bertambah dah kemuncaknya pada Bulan Februari. Pada waktu itu, anak kedua saya dah pun wean off. Berat badan saya mencecah 97kg. Masa tu, keadaan diri saya sangatlah tidak selesa. Saya selalu rasa letih dan penat. Sukar nak bangun awal pagi. Badan selalu sakit-sakit. Nak solat pun susah. Selalu sakit kepala akibat tekanan darah meningkat dan selalu sangat mengah walaupun buat kerja ringan.

Selain daripada itu juga, baju-baju saya banyak yang dah tak boleh pakai. Saya terpaksa membeli baju baru dengan size XXXL. Sedih sangat. Baju-baju lama saya, semua terpaksa disimpan dalam almari buat perhiasan je. Kalau pakai jugak, memang tersembul-sembul keluar lemak perut..

Namun, pada pertengahan bulan Februari, saya mula nekad dan belajar cara pemakanan yang lebih sihat. Saya amalkan cara pengambilan makanan yang betul serta mengikut keperluan diri saya yang sepatutnya.. Saya belajar cara buat detox.. Saya mula konsisten mengamalkan Set Kurus Shaklee.. Dan mula bersemangat melakukan senaman.

4 perkara UTAMA yang saya buat sepanjang 10 minggu ialah :-

1- Saya amalkan cara pemakanan yang sihat dan seimbang. Saya kawal makanan yang masuk ke dalam badan saya. Saya jaga kuantiti makanan yang saya makan dan saya masak makanan yang lebih sihat dari segi penyediaannya.

2- Saya mula membuat detix. Saya mulakan dengan detox parasit selama 2 bulan (Feb&Mac). Kemudian saya sambung dengan detox cara Shaklee (April). Kedua-dua jenis detox ini saya menggunakan produk Shaklee. Produk detox yang saya gunakan ialah Vivix, DTX Complex, Alfalfa Complex, Garlic Complex, Herb-Lax, Peppermint Ginger & Nutriferon.

3- Saya mengamalkan Set Kurus Shaklee dengan konsisten dan dengan cara pengambilan yang betul. Tidak skip dan makan ikut dos yang sepatutnya. Antara suplemen yang saya amalkan ialah Cinch Shake, Cinch Tea Mix, Omega Guard & Lecithin.

4- Saya juga melakukan senaman seminggu 3 kali dengan konsisten. Antara senaman yang saya lakukan ialah, jogging, burpees, squats, plank dan aerobik.

Selepas melakukan keempat-empat perkara ni dengan konsisten dan istiqomah, berat saya mula turun dengan mudah sebanyak 10kg dalam masa 10 minggu.

Dan apa yang paling menggembirakan saya, banyak berlaku penurunan inci pada ukuran badan saya. Terutama di bahagian perut. Kalau dulu macam orang mengandung 8 bulan, sekarang dah kurang. Pakai baju pun dah tak nampak perut buncit. Malah saya dah boleh pakai semula baju saya bersaiz XL. Saya happy sangat-sangat. Gembira tak terkata.

Berat saya yang terkini adalah 87kg. Dan saya masih dalam misi menurunkan 20kg berat saya.

Doakan saya berjaya mencapai misi saya membuang 30kg berat badan keseluruhan.. Dan saya kongsikan cerita saya agar dapat memberi inspirasi kepada anda semua yang memerlukan.

Akhir kata daripada saya, apa pun yang kita lakukan,lakukan dengan bersungguh-sungguh. Nak kuruskan badan, mesti buat  apa yang daya kongsikan tu supaya kita dapat hasil yang menakjubkan!

GEMUK IS NOT AWESOME. HIDUP DENGAN SIHAT, JADI LEBIH SIHAT DENGAN SHAKLEE.

Kak fiza
012 4513311

Wednesday, April 19, 2017

MUDAH HAMIL DAN TINGKATKAN KESUBURAN DENGAN VIVIX

4:38 PM 0 Comments
Masalah kesuburan seringkali dikaitkan dengan wanita. Jika ada pasangan yang telah lama berkahwin dan dalam usaha mendapatkan anak, segelintir pihak menyalahkan wanita.



Silap tu!
Tak semua masalah kesuburan melibatkan wanita. Lelaki pun ye jugak kan. Masalah kesuburan melibatkan lelaki dan wanita. Adalah sukar mendapatkan anak jika salah seorang menghadapi masalah..atau mungkin kedua-duanya. Antara masalah yang sering berlaku ialah gangguan pada sistem reproduktif wanita dan juga penurunan kualiti sperma pada suami.

Sebab itu, sekiranya telah lama berkahwin dan masih tidak berhasil mendapat zuriat, pasangan suami isteri disarankan melakukan ujian kesuburan.

Antara masalah kesuburan yang sering dialami wanita ialah:
  • Masalah pada sistem reproduktif seperti Cyst, Fibroid, Endometriosis dan PCOS
  • Masalah kitaran haid yang tidak teratur
  • Masalah telur yang tidak matang
  • Usia yang meningkat menyebabkan kesan kepada kualiti telur yang dihasilkan.
Lelaki juga seringkali mengalami masalah berikut:
  • Masalah dalam menghasilkan sperma.
  • Penghasilan sperma yang tidak sihat berpunca daripada sel yang rosak.
  • Post testikular iaitu gagal berejakulasi walaupun berupaya menghasilkan sperma yang normal.
  • Usia yang meningkat – hormone testosterone berkurangan
Bagaimana Vivix boleh membantu wanita yang ingin hamil? Boleh ke?



Resveratrol dalam Vivix
Vivix terkenal dengan kandungan Resveratrol yang tinggi khasiatnya. Resveratrol dalam Vivix adalah 10 kali lebih tinggi dari biasa yang terdapat dipasaran. Resveratrol ini bertindak sebagai antioksidan yang sangat kuat dan melindungi sel sel badan daripada rosak. 

Untuk masalah kesuburan, Resveratrol membantu melindungi telur daripada kerosakan. Ada pengalaman customer yang amalkan Vivix, kualiti telurnya bertambah baik dari sebelumnya. Apabila telur ini dilindungi, ia mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk hidup, membesar dan disenyawakan.

Dalam 1 kajian yang dijalankan oleh Dr. Erica Nikiforuk pada  January 2014, menyatakan Resveratrol mempunyai peranan dalam memelihara kesuburan, melindungi sel-sel telur yang tidak matang dan berpotensi dalam memanjangkan usia  kesuburan.

Mitkondria Dalam Vivix
Mitokondria adalah kilang tenaga kepada sel badan kita termasuklah di dalam Ovum. Tenaga yang cukup akan dapat membantu proses persenyawaan.

Bagi lelaki juga, Vivix membantu meningkatkan tahap tenaga, meningkatkan keupayaan sexual, mengelakkan masalah mati pucuk  ED dan dan melindungi kesihatan prostat.

Pengambilan Vivix dapat membantu meningkatkan kesuburan  lelaki dan wanita dengan cara meningkatkan kualiti sperma dan ovum, memanjangkan jangka hayat keduanya dan sekaligus meningkatkan peluang untuk disenyawakan.

Berikut adalah beberapa Testimoni mereka yang berjaya dengan asbab Vivix.






Dapatkan Twin Pack Vivix hari ini juga. Boleh terus wsap Kak Fiza 0124513311. Ada PROMOSI TWIN PACK tau. InshaAllah, konsultasi terbaik akak berikan nanti.


Atau boleh klik link dibawah untuk pembelian terus di website Shaklee yang mana sangat mudah.


Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi 0124513311. Kak Fiza memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

Kehadiran anda sangat diperlukan.

POPULAR POSTS

Follow Me