Tuesday, February 14, 2017

# B COMPLEX # Ostematrix

VITAMIN UNTUK MENINGKATKAN TENAGA

Assalamualaikum..

Kagum sangat dengan ibu bapa yang bekerja siang malam terutama ibu la kan. Balik kerja nak urus anak lagi. Akak yang dok rumah seharian pun penatnya bukan main lagi. Ada yang balik kerja terus amik anak kat taska/pengasuh..balik rumah dah nk masak pukak. Letih dan mencabar..memang akak respect dengan ibu2 berkerjaya macam ni.

Hari ni..nak kongsikan produk yangvakak amalkan untuk tenaga dan tentunya untuk semua orang mencuba. InshaAllah ia mampu mengatasi keletihan dan meningkat kembali tenaga.



Ada yang selalu travel dan outstation?..ni haaa akak kongsikan apa yang Pn Lyna ni buat utk hilangkan keletihan dan bertenaga walaupun balik dr travel. Puan Lyna ni memang kaki travel tau. Balik travel terus sambung travel lagi..


Kenapa badan kita selalu lemah, lesu dan tidak bertenaga?

Kadang2..kita kurang bersedia untuk melakukan sesuatu pekerjaan. Ini menyebabkan badan kita lesu. Apabila kekurang nutrien dan mineral penting atau diet tak betul..badan kita jadi lemah dan tak bermaya. Ini lah akhirnya menyebakan kita kurang bertenaga.

Bagaimana nak tingkatkan tenaga?
Akak ada beberapa tips untuk diamalkan sekaligus meningkatkan tenaga tambahan untuk semua wanita anda di luar sana. Ini boleh membantu memulihkan tahap tenaga anda kembali normal.




Magnesium
Magnesium membantu mengekalkan badan yang aktif dan memastikan fungsi normal otot . Ia mengekalkan tulang dan sistem imun yang kuat dan sihat, dan membantu mengekalkan dan mengawal tahap gula dalam darah yang sihat. Ostemtarix adalah vitamin tambahan yang disyorkan.

Vitamin B
Vitamin B12 adalah vitamin yang menghalang penyakit jantung dan membantu dalam sintesis DNA. Ia juga adalah penting untuk penghasilan dan kesihatan sel-sel darah anda. Vitamin tambahan yang disyorkan adalah Bcomplex yg lengkap kombinasi dengan asid folik dan B12.

Vitamin D dan Kalsium
Penting untuk memastikan tahap Vitamin D dan kalsium yang betul di dalam badan untuk tulang yang sihat dan kuat. Wanita boleh mengambil Ostematrix yang lengkap dengan kalsium, magnesium dan vitamin D untuk penyerapan yang lebih baik. Sangat penting Vitamin ni untuk wanita sebab apabila kita 
melahirkan anak, badan kita mengalami perubahan besar akibat daripada kekurangan kalsium dalam badan. 

Lycopene
Lycopene adalah bahan kimia yang tidak diketahui umum yang wujud dalam badan. Ia adalah amat penting untuk kesihatan dan tahap tenaga anda. Lycopene adalah penting untuk mencegah aterosklerosis, kanser prostat, kanser pundi kencing, kanser paru-paru, kanser ovari, kanser kolon, dan kanser pankreas. Walaupun buah-buahan berwarna merah dan sayur-sayuran adalah sumber lycopene, wanita juga boleh mengambil vitamin tambahan seperti Carotomax dan Vitalea.

Jadi, untuk dapatkan vitamin yang mampu meningkatkan kembali tenaga..boleh terus huhungi akak tau..kak fiza 012 4513311

No comments:

POPULAR POSTS

Follow Me