Friday, December 2, 2016

# MOTIVASI

UNTUNG BERNIAGA

Adat berniaga ada pasang surutnya. Tak kiralah berniaga apa pun. Dari berniaga nasi lemak, kain baju, tudung dan Shakl3e ni semuanya berpasang surut..berombak bagai.



Tapi dah itu rezeki kita..terpaksa la ditelan juga. Hadapi semua halangan dan rintangan. Kalau la give up dengan semua halangan tu, dah lama menyepi diri. Yang penting teruskan usaha. Jangan lupa berdoa..jangan lupa meminta. Niat kena betul. Tindakan perlu seiring.

Dah bertahun dalam shakl3e..orang lain dah berpangkat besar dah..kita masih terkontang kanting mencari hala tuju. Mungkin usaha kita belum lagi sebesar usaha orang yang dah berjaya. Kalau dia 3x ganda usaha..kita mungkin 1x pun belum tentu sebab tu rezeki takat tu je kan..😅

Tetapi sebab makin sayang dengan shakl3e ni..tetap teruskan perjuagan. Rejection setiap hari kot. Terima dengan hati terbuka. 

Yakin dan yakin yang kita juga pasti boleh macam orang lain.

Happy closing untuk semua SID malaysia..

No comments:

POPULAR POSTS

Follow Me