Tuesday, December 13, 2016

# TIPS KESIHATAN MATA

LOBAK MERAH BANTU KURANGKAN RABUN

LOBAK MERAH BAGUS UNTUK MATA
Kalau pergi kedai ke pasar ke..memang tak sah kalau tak beli lobak merah (carrot). Sayuran wajib yang mesti ada dalam fridge..😅. Anak-anak paling suka carrot. Sayur lain kurang ckit. Jadi layan je lah kan. Rabbit kat rumah pun suka carrot.. 😃. Kek carrot pun sedap kan.


Lobak Merah ni banyak khasiat tau dan ada banyak vitamin seperti Beta Carotene, vitamin B dan C , alpha carotene, klasium, dan potasium . Ia adalah baik untuk menguatkan sistem pertahanan badan untuk melawan peyakit. Selain itu juga meningkatkan pertumbuhan sel-sel- baru dan membuang toxic dalam badan .

Kalau ada yang minat Jus Carrot ni, anda sangat bertuah tau sebab ia boleh cantikkan kulit selain dapat mengurangkan masalah sakit jantung , diarrhea , dan juga mengatasi selsema iaitu dengan membentuk antibodi dalam badan.

Satu daripada khasiatnya yang saya suka ialah ia dapat kurangkan rabun. Beta karoten yang ada dalam Lobak Merah ni ia boleh membantu meningkatkan kesihatan mata.

Selain itu, lobak merah juga kaya dengan serat, antioksidan dan pelbagai mineral berkhasiat. Kekurangan vitamin A mampu menyebabkan masalah penglihatan yang kabur terutama di waktu malam. Tubuh kita sangat perlukan Vitamin A untuk menjalankan fungsi mata, terutama untuk menyesuaikan diri dengan kegelapan.

Salah satu cara untuk mencegah kerosakan pada kornea mata adalah dengan kerap memakan lobak merah atau memasukkan beta karoten ke dalam makanan yang anda ambil..

Sebab itulah saya suka Carotomax shaklee ni sebab ianya juga mampu meningkatkan kesihatan mata. Selama consume Carotomax, power spek dari 350 dah turun pada 325. Terpaksa stop kejap lepas pregnant dan berpantang hari tu. Ingat nak konsisten semula ni sebab setiap capsule Carotomax ni mengandungi 5000 IU Vitamin A (100% beta carotene). Dah cukup untuk keperluan tubuh kita. Larat ke nak makan carrot je hari-hari kan. Tapi kalau Jus Carrot hari-hari layan jer sebab sedap..😊

Nak dapatkan Carotomax? Boleh hubungi saya Fiza 012 4513311. InsyaAllah saya boleh membantu. Atau ingin membuat pembelian sendiri boleh sahaja klik dibawah untuk pesanan.




Sekiranya anda berminat menjadi Pengedar Shaklee terus hubungi saya Fiza 012 4513311. Saya memerlukan pengedar di Seluruh Malaysia termasuk Indonesia, Singapura dan Brunei.

No comments:

POPULAR POSTS

Follow Me