Saturday, December 3, 2016

# Nutriferon # TIPS KESIHATAN ANAK

CARA KURANGKAN SUHU BADAN ANAK KETIKA DEMAM

Pernah terjadi..dalam perjalanan nak balik perlis dengan adik..Along dengan Angah ikut sekali la. Tiba-tiba je badan Angah panas sangat..tengok dia pun dah letih tak larat nak buka mata. Ibu dah cuak waktu tu.


Amik beg besar tengok apa yang ada. Alhamdulillah ada lagi Nutriferon..terus bagi Angah 1 sachet dia makan. Pahtu suruh dia minum air banyak. Tawakal je lah sebab tengah highway kan.


Sepanjang hampir 3 jam dalam kereta dia tidur je. Sampai rumah nenek pun badan masih panas tapi dah kurang sikit. Alhamdulillah..bagi dia rest..jelom kepala semua nak bagi suhu badan surut. Ingat kalau tak ok jugak nak bawa gi klinik.
Malamnya tengok dia dah ok..dah serela makan..dah nak main..jadi tak jadi gi klinik. Sekali lagi bagi dia 1sachet Nutriferon. Alhamdulillah..esoknya dah tak demam. Nasib baik ada Nutriferon. Sekarang dah wajib bawa ke mana sahaja.
Tengok la dalam beg tu..penuh dengan vitamin jer. Ni lah keperluan mak tang sebelum ni. Kalau sekarang dah kurang sikit, amik yang perlu jer lebih-lebih lagi suplemen yang boleh tingkatkan imun anak-anak.
Ada ke yang nak cuba? Mana tau..nak cuba untuk anak-anak dulu. Boleh je hubungi Fiza 012 4513311

1 comment:

Mek Ila JV said...

Nutriferon memang terbaik. Mek ila pun akan bawa bila travel. Sangat berguna saat saat kecemasan.

POPULAR POSTS

Follow Me