Tuesday, November 29, 2016

# GENERAL INFO # MOTIVASI

MOTIVASI DIRI

Menulis perkara yang baik..fikir yang baik-baik..insyaAllah kita akan cenderung ke arah kebaikan..


Yakin dengan rezeki yang telah ditetapkan olehNya. Tapi bukan bermaksud kita hanya tunggu rezeki tu jatuh dari langit tepat kat batang hidung kita. Itulah namanya USAHA. Kalau duduk saja tanpa usaha memang tiada hasil. Usaha tanpa jemu..insyaAllah pasti berhasil.



Satu sikap yang sebelum ni rasa susah sangat sekarang makin rajin plak nak buat. Membaca! tak kisah lah artikel kat blog ke..majalah lama pun ok..asalkan berkait dengan sihat. Sebab apa tau...nak jadikan bahan untuk blog. Bila customer tanya..dlm 2 saat dah boleh bg jawapan..dah tak perlu nk google lagi..☺..dalam erti kata lain kita bersedia!

Lepas ni kena lagi rajin. Rajin tulis artikel sebab tengah berguru dengan cikgu hebat ni. Semoga sikap positif yang ada dapat dimanfaatkan sebaiknya..

Dan..lagi satu..yakin dengan apa yang kita jual..jangan banding kan produk kita dengan produk lain sebabnya saya memang tak ada kepakaran untuk produk B tu. Saya cuma pakar produk A. So sebarkan kebaikkan produk kita. Jangan sesuka hati kondem produk orang lain semata-mata nak lariskan produk kita..

Jangan ada dengki antara kita yer..sama-sama ada sikap positif untuk terus maju..insyaAllah..

No comments:

POPULAR POSTS

Follow Me