Tuesday, October 18, 2016

CEGAH BAYI ANDA DARI TERKENA JAUNDIS ATAU KUNING

Saya ada share pengalaman anak Jaundis di fb. Rentetan dari sharing tersebut, ada kawan fb tiba2 pm tanya betul ke Alfalfa boleh cegah Jaundis? Ok..saya terangkan kat sini yer..nanti boleh share ke fb.

Jaundis berlaku apabila bilirubin iaitu pigmen yang berwarna kuning berkumpul di bawah kulit. Kadarnya yang tinggi menyebabkan kulit kelihatan kekuningan.


Apabila sel darah merah dileraikan, ia menghasilkan bilirubin. Semua darah mengandungi bilirubin dan kebiasaannya akan diproses oleh hati dan disingkir melalui pembuangan najis dan air kencing.

Semasa bayi dalam kandungan, proses pembuangan bilirubin ini dilakukan oleh hati ibu. Jadi apabila bayi dilahirkan, proses ini mula dilakukan oleh hati bayi itu sendiri sebelum dikeluarkan melalui najis.




Hati bayi yang belum matang (biasanya bayi yang lahir tak cukup bulan) mungkin tidak mampu memproses dan membuang bilirubin dengan pantas sepenuhnya beberapa hari selepas dilahirkan. Ini menyebabkan jaundis terjadi. Inilah punca mengapa bayi yang lahir pra-matang kebanyakkannya mengalami masalah jaundis yang tinggi.

Alfalfa ni bagus untuk kesihatan hati. Ia menguatkan hati ibu dan bayi. Jadinya jika ibu amalkan alfalfa di hujung kehamilan, insyaAllah ia dapat membantu kuatkan hati bayi. Bayi dengan sendirinya dapat proses billirubin dia.

Untuk ibu yang pernah ada sejarah anak pertama dan kedua kuning tinggi, saya suka nak cadangkan ambil lah Alfalfa di hujung kehamilan. Bukan sepanjang kehamilan tau. Cukup lah bulan ke-8 ke atas.

Untuk ibu yang tak ambil Alfalfa semasa hamil, dan bayi mengalami demam kuning atau jaundis , ibu tersebut disarankan mengambil Alfalfa & menyusukan anak . Khasiat Alfalfa yang disalurkan melalui susu ibu akan membantu kuatkan hati baby tadi, dan seterusnya hati yang kuat dapat musnahkan billirubin yang banyak.

Jadi, tak salah kita mencuba kan. Alfalfa sememangnya RAJA segala tumbuhan. Khasiatnya memang terbukti. 

Jika anda ingin mendapatkan SET KEHAMILAN dan SET BERPANTANG boleh hubungi saya. Baca juga cara mengelak Jaundis untuk perkongsian bersama.



🌹 Your Trusted SID 🌹
Tel/wsap: 012 451 3311
Instagram: afriza_abuhasan

INFO KEAHLIAN ➡ AHLI


No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...