Friday, September 16, 2016

# KOLAGEN # NUTRIWHITE

VITAMIN C PENTING UNTUK PEMBETUKAN KOLAGEN

Set kegermaran saya?..kalau ikutkan byk lagi ni yg jd kegemaran..😃

Vit c ni wajib hari2 telan..xleh kalau xde dia..Vit c ni membantu pembentukan kolagen tau..


apa tu kolagen? 
iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Perkataan kolagen itu sendiri berasal dari Yunani yang bererti lekat atau bersifat sebagai pelekat. Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya lebih licin, tegang dan cantik, dan luka cepat sembuh kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat. 

vit e pun sama..bagus utk parut2 jerawat..paling suka buat masker mlm2..bngun pagi muka fresh jer..insyaAllah liang roma pun makin mengecil..blackhead/whitehead mmg dpt dikurangkan..

Paling best pencuci muka nutriwhite ni...tak lengkap kalau xde..best sgt2..
Blackheads still lagi ada terutamanya kat bahagian hidung. Tak rasa menggerutu  sangat dah. Kat hidung mmg susah nk hilang kan...so happy sgt bila dah makin kurang..

Saya perasan, skin jadi makin cerah. Dan kurang kusam. Skin pun jadi lebih moist. Kulit yang dulu berminyak pun dah rasa berkurang sekarang ni...

🍥 call/wa/sms : 012 451 3311
🍥 fb : Afriza Abu Hasan
🍥 blog: sweetnyer.blogspot.com
🍥 email: eija_2004@yahoo.com

No comments:

POPULAR POSTS

Follow Me