Thursday, September 15, 2016

# Kalsium # Ostematrix

KALSIUM LEBIH PUN BAHAYA

KALSIUM LEBIH PUN BAHAYA!

Dulu2..pernah rasa takut nk minum susu yg tinggi kalsium sbb pernah terdengar desas desus mengatakan kalsium yg tinggi penyebab sakit buah pinggang..


Memang betul pun!

TAPI jika kalsium berlebihan yang diambil diserap oleh organ yang sepatutnya (spt tulang dan gigi) dan terdapat lebihan kalsium yg tidak diserap akan menjadi beban kpd buah pinggang tau!

Takut kan? Lebih kalsium pun tak boleh!

Jadi...bagaimana nak pastikan kalsium yang diambil hari2 tu diserap dgn sewajarnya?


Simple je..
✅Ambil kalsium anda bersama-sama Vitamin D dan Magnesium.
✅Elakkan produk yang dihasilkan dari tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum.
✅Elakkan produk yang mengandungi mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

Saintis Shaklee dah ambil kira dah semua perihal ini. Malah lebih dari itu.

Bagi menghasilkan sesuatu yang terbaik, Shaklee menawarkan Ostematrix Shaklee dengan kandungan kalsium yang isinya paling seimbang bagi memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan yang maksimum oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.

Cuba belek botol Ostematrix. Ia bukan sekadar kalsium tau!

Masa mengandung tak pernah pun Misi bagi pil kalsium..padahal kalsium sgt2 penting utk ibu2 hamil tau! cuma dpt vitamin lain2 tu jer pastu disuruhnya kita minum susu byk2..nampak kan kelebihan kalsium di situ. Kalsium penting sangat untuk ibu hamil.

Jadi..pastikan kalsium yg anda ambil bukan sekadar kalsium tau!

I love Ostematrix!

🌹Your Trusted SID🌹
Afriza 012 4513311
sweetnyer.blogspot.com
Qisya E Shoppe

No comments:

POPULAR POSTS

Follow Me