Wednesday, September 14, 2016

# Energizing Soy Protein # ESP

4 SEBAB PENTING ANDA PATUT PILIH ESP SHAKLEE

4 SEBAB PENTING ANDA PATUT PILIH ESP SHAKLEE

Semalam kelas online mengenai ESP shaklee. Macam tau2 je hari ni punya task pun ESP jugak ehhh...😃😃

ESP Shaklee yg kebanyakkan org ANTI sangat ni bukan sebarangan SOYA yer. BUKAN semata2 SOYA yg mcm kat pasaran tu. Tapi ramai jer yg suka ESP ni..HOT SELLING lagi lagi kalau ada Promo!

ESP sememangnya hidangan lengkap. Setiap hidangan memberikan 14gm protein.
✅berkualiti tinggi yang semulajadi
✅rendah lemak,
✅laktosa semulajadi dan
✅tanpa kolestrol.
Sangat2 berbeza dengan jenama lain yang biasanya haya menyediakan sebanyak 8gm atau 6gm sahaja hidangan protein.

Haaa..itu satu sebab ESP berbeza dengan SOYA lain dipasaran. Ada lain lagi sebab yang penting! Antaranya..

1. Sumber soya non-GMO
ESP adalah sumber soya yang tidak diubah suai secara genetik (non GMO). ESP Shaklee juga merupakan protein soya yang dihasilkan di bawah program pemeliharaan Identiti (IPP). Ini bermaksud sumber kacang soya ini dipantau dan dikawal dengan ketat dari proses penanaman sehingga pemprosesan.

Justeru ESP Shaklee diperbuat daripada bahan organik tanpa hormon tambahan lain. Adalah terlalu sukar untuk mendapatkan kacang soya non GMO pada zaman ini. Hampir 90% kacang soya yang di pasarkan di dunia sebenarnya telah diubah suai atau merupakan GMO.

Nak beli SOYA sila check label dulu. Pastikan soya NON GMO yg jadi pilihan tau!

2. Mengandungi 9 Asid Amino
ESP lengkap dengan 9 jenis asid amino perlu yang badan anda tidak hasilkan. Jadi pada yang amalkan ESP badan anda akan mendapat protein yang lengkap.

Jika badan tidak mempunyai asid amino yang lengkap, badan anda masih boleh membuat sel-sel baru, tetapi rambut anda mungkin kering, bercabang, manakala kulit anda adalah kulit yang kusam, bermasalah dll.

Haa..sebab tu pengamal ESP kulit muka diorg putih bersih jer..ermmmm xleh jadi ni. Byk jual je..nk kena amalkan juga lah..😃😃

3. Kacang Soya Dibasuh Dengan Air
Proses pembuatan ESP salah satunya adalah menggunakan air untuk membasuh kacang soya bagi mengekalkan keaslian isoflavones seperti genistein dan daidzen.

Kebanyakan jenama lain menggunakan alkohol untuk membasuh kacang soya. Menggunakan air dapat mengekalkan isoflavones serta dapat mengekalkan kehalalan produk.

4. Indeks Glisemik Rendah
ESP mempunyai GI rendah yang memberi tenaga tanpa meningkatkan gula dalam darah. Ini bermaksud ESP dapat memberikan tenaga, anda dapat nutrisi tetapi tidak meningkatkan gula dalam darah.

Contohnya seperti Nasi yg akan memberikan rasa kenyang, pada masa yang sama nasi akan meningkatkan gula dalam darah. Anda juga akan rasa lapar pada satu tahap.

ESP Shaklee sebaliknya memberikan tenaga secara konsisten tanpa meningkatkan gula dalam darah jadi mengurangkan risiko penyakit Diabetes.

Jadi..kenapa nak ragu2 lagi. Sememangnya ESP Shaklee adalah sumber protein segera yg terbaik dan memenuhi keperluan tubuh kita.

Jadi..sempena bulan PROMO ESP ni cepat2 grab sebelum OOS..😂😂

Beli 2 dapat less 5% tau. Jgn melepas nnti rugi..

🌹Your Trusted SID🌹
Afriza 012 4513311
sweetnyer.blogspot.com

No comments:

POPULAR POSTS

Follow Me