Wednesday, February 17, 2016

# DETOX # TIPS DIET

KENAPA PERLU DETOX?

Sekarang kat group shaklee kami tengah dok bersidang pasal detox parasit ni..haha..apa tu? masing2 excited sungguh nak detox. Bukan anak2 kita jer ada cacing dalam baan tau!!..kita2 yang dewasa ni pun ada cacig gak..rasanya lagi banyak kot dari anak2..hihi..geli

Nak tahu kisah selanjutnya macam mana kami detoks? ok..dari semasa ke semasa akan fiza update entry berkaitan detox ni..tunggguuuu..nnti kita open group utk detox kat kawan2 plak yer..:)




Apa itu Detox?

Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat didinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

Kerana itulah detox sangat2 penting sebelum mengambil apa2 vitaman / suppliment supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar optimum


Perlu ke Detox?



Sangat2 perlu!!
  • metabolisme menjadi perlahan dan organ-organ tidak berfungsi dengan baik apabila terlalu banyak toksin terkumpul di dalam badan. Akibatnya toksin berpotensi membahayakan tisu badan dan boleh membawa kepada penyakit-penyakit. Untuk mengekalkan kesihatan kita, kita perlu melakukan program pembersihan yang komprehensif.
  • Detox menyingkirkan toksin yang tidak diingini badan. Sesetengah orang melakukan detox sebagai persediaan untuk plan diet utama mereka. 
  • Detoksifikasi adalah penting untuk saluran pencernaan, membuang toksin dari paru-paru, membantu buah pinggang untuk menapis darah, meningkatkan keberkesanan fungsi hati dan hempedu dengan lebih baik dan membuang bahan buangan dari pundi kencing. Kandungan toksin yang tinggi di dalam badan boleh menyebabkan kelesuan, sakit kepala, nafas berbau, sukar tidur, sakit otot, keletihan dan justeru itu mengurangkan kualiti hidup.
  • Rejim detox yang berkesan berkeupayaan untuk meng-alkali-kan badan, dan ini akan membantu darah membawa nutrien dan oksigen ke sel-sel badan, mencerna dan menyerap makanan dengan lebih baik, meningkatkan sistem imun dan mengembalikan keseimbangan badan. Hasilnya badan akan berfungsi ditahap kesihatan yang optimum.


Satu kaedah detox yang berkesan dan selamat untuk membantu badan menyahkan toksik adalah puasa. Malah, puasa disyorkan untuk banyak penyakit.

Apabila mula melakukan detox kesan sampingan yang lazim adalah sakit kepala, sakit otot, loya dan sembelit. Walaubagaimana pun kita tidak perlu bimbang kerana badan melalui “krisis penyembuhan” bagi menghapuskan toksin….

Apabila melakukan detox beberapa kali, badan akan terasa lebih ringan, segar dan sihat. boleh slim juga tau..

Ada yang nak cuba Detox dengan kami?..tunggu....

No comments:

POPULAR POSTS

Follow Me