Sunday, January 31, 2016

# SET KULIT CANTIK # Tips Kecantikan

AWET MUDA DENGAN VIVIX

Minum vivix boleh awek muda ke? serius? nahh tgk ni..hihi
Tetapi bukan ckp kosong tau..dah terbukti..


sweetnyer.blogspot.com


SHAKLEE VIVIX | Cathy's Journal

Kenapa penuaan berlaku? 

1. Penurunan paras hormon tumbesaran (Human Growth Hormone -HGH)

Hormon HGH dihasilkan oleh kelenjar pituitari dimana kelenjar ini bertanggungjawab atas pertumbuhan manusia sejak dari janin lagi. Malah hormon HGH juga berkesan untuk menghalang proses penuaan. Namun hormon HGH akan menurun apabila usia semakin meningkat. Pengurangan hormon HGH inilah menyebabkan perubahan fisikal dan mental seseorang apabila usia meningkat.

Ayu Raudah pun amalkan Vivix


2. Aktiviti radikal bebas.

Proses penuaan dan pelbagai penyakit adalah disebabkan oleh aktiviti radikal bebas yang merosakkan sel. Radikal bebas merupakan molekul yang tidak stabil kerana kehilangan satu atom. Untuk menstabilkan dirinya, ia akan mengambil atom daripada sel-sel badan dan kesannya sel badan akan rosak. Kurangnya pengambilan makanan tinggi antioksida seperti vitamin A, C, E , Selenium dan Zink tidak mampu menghalang proses penuaan yang disebabkan radikal bebas lebih-lebih lagi apabila dikaitkan dengan peningkatan umur.

Antara faktor lain penyumbang radikal bebas ialah Senaman / aktiviti fizikal yang ekstrem, Stress yang keterlaluan, Merokok / terdedah dengan asap rokok, Pencemaran makanan dan minuman, Sinaran cahaya ultraviolet dan Pengambilan ubat-ubatan dan radiasi.

sweetnyer.blogspot.com

Jenis penuaan

Terdapat dua jenis penuaan iaitu penuaan kronologikal dan penuaan biologikal. Yang mana satu jenis penuaan pada anda?? Jom teruskan membaca

1. Penuaan kronologikal

Penuaan kronologikal adalah disebabkan pertambahan usia. Jika pada tahun ini anda sudah menjangkau 30 tahun, maknanya memanglah 30 tahun usia anda dan tiada siapa boleh mengubah angka tersebut...hihi

2. Penuaan biologikal

Pernah tak orang tegur "laa.. dah 35 ke? tapi kenapa macam 25 je?" Bangga tak? itulah di namakan tubuh lebih muda dari usia sebenar. Untunglah kan tapi kalau tubuh lagi tua dari usia sebenar, itu lagi lah sedih ... huhu


Tanda-tanda penuaan
  • Simptom dan tanda fizikal ~ Pertambahan lemak badan di kawasan abdomen dan dada, Sakit dan kekejangan tulang dan sendi, Rambut nipis dan beruban, Tulang belakang yang rapuh (osteoporosis) dan menyebabkan seseorang menjadi bongkok, Mudah merasa letih dan tidak bermaya
  • Simptom psikologikal ~ Ingatan semakin berkurangan, Kemurungan, Mudah berasa marah, Keinginan seksual berkurang


Bagaimana Vivix Bertindak?
  • Vivix Melindungi dan membaiki selular DNA dari serangan radikal bebas apabila berlakunya kerosakkan DNA yang mengganggu fungsi sel dan panjang umur
  • Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama bagi melambatkan penuaan tahap selular disebabkan oleh kemorosotan umur.
  • Vivix Menggalakkan pembentukkan baru metochodria untuk meningkatkan tahap tenaga dalam sel
  • Faktor penuaan disebabkan oleh penimbunan protein AGE yang mengganggu keutuhan sel dan panjang umur, jadi disini Vivix melambatkan protein AGE sebabnya Vivix adalah 10 kali lebih kuat dari resveratrol.

so..korang nak awek muda sentiasa? patut cuba vivix hari ini..:)


No comments:

POPULAR POSTS

Follow Me