Sunday, January 31, 2016

TESTIMONI: RAHSIA AWET MUDA DENGAN VIVIX

4:36 PM 0 Comments
Minggu ni penuh dengan entry vivix kan...kita dah tengok bagaimana vivix bertindak membantu pesakit kronik seperti strok, buah pinggang, diabetes, kanser dan byk lagi testimoni yang dah fiza up sebelum ni. So hari ni nak up testimoni rahsia awek muda plak..

Bagaimana Vivix menjadikan kita awet muda? sudahpun dikupas pada entry sebelum ni..jom layan testimoni hebat ni plak



TESTIMONI 1: Kak Su yang cun..

Assalamualaikum dan salam sejahtera.



Saya Nor Suhaila Abdul , dikenali sebagai Kak Su.Saya berusia 40 tahun.Saya ingin berkongsi cerita tentang pengalaman saya menggunakan produk Shaklee.



Sebelum ini kulit saya tidak pernah mengalami masalah sehinggalah saya melahirkan anak yang ke 3.Muka saya dipenuhi jerawat dan kulit saya mulai kusam dan kering.Jeragat mulai naik di pipi dan juga di bahagian hidung.Saya memang pernah mencuba berbagai produk kecantikan dan suplimen tapi semuanya tak pernah kekal.Sehinggalah saya diperkenalkan oleh adik ipar saya iaitu kolegen Shaklee.Saya mencuba sebanyak sekotak.Tapi selepas itu saya stop sebab saya memang tak konsisten makan kolegen tersebut.

Suatu hari saya diserang sakit dibahagian pinggang sebelah kiri sehinggakan saya tidak dapat bangun dan sakit yang amat sangat.Selepas mendapatkan rawatan doctor, disahkan bahawa dibahagian kiri buah pinggang saya terdapat batu karang.Doktor memberikan saya ubat pecahkan batu karang.Saya makan sampai habis ubat tersebut tetapi rasa sakit dan kencing tidak lawas masih saya alami.Disamping masalah batu karang saya juga mengalami masalah tekanan darah rendah serta sering pening dan juga period yang tidak datang selama setahun lebih.

Selepas bertanyakan kepada adik ipar dan membaca tentang testimony suplimen Shaklee, saya bertekad ingin mencuba VIVIX.Selepas mencuba vivix selama sebulan secara konsisten, perkara pertama yang menggembirakan saya ialah , saya sudah datang period dan kali ini period adalah selama 9 hari dimana sejak anak dara period saya hanya 4 hari sahaja.Setiap bulan period saya datang dengan konsisten selama 9 hari.Tanpa saya sedari, rasa sakit dulu sudah tidak dirasai lagi .Saya tidak lagi mengalami sakit dibahagian buah pinggang kiri,tiada lagi masalah kencing kotor serta tidak lagi mengalami sakit kepala keterlaluan seperti dulu.Malahan jarang sekali berjumpa doctor untuk rawatan.. Saya ni memang tidak konsisten makan vitamin, tapi dengan vivix, boleh dikatakan saya akan minum setiap hari sebelum tidur tanpa terlupa.Kesan lain yang saya rasai pada badan adalah sangat berbeza dari dulu.Saya tidak mudah letih menguruskan 5 anak di rumah dan mengurus anak murid disekolah. Minum vivix asalnya sebab nak sembuhkan sakit batu karang.Tapi banyak pula yang lain yang dapat kesan tip top.

Dan yang paling memeranjatkan saya ialah gambar ini.Saya sendiri tidak menyedari perubahan pada kulit muka dan wajah sendiri sehinggalah saya menjumpai gambar lama ini. Kesan jeragat dan kulit kusam mulai pudar dan tona kulit semakin sekata.Dan kini saya mula konsisten semula pengambilan kolegen shaklee bagi mendapatkan hasil yang lebih umphhh….

Sehingga ke hari ini bukan saya sahaja yang mengamalkan produk Shaklee malahan seisi rumah saya mulai dari si kecil yang berusia 3 tahun sehinggalah suami saya.Saya bersyukur kerana dipertemukan dengan Shaklee kerana dengan usaha saya mengamalkan Shaklee dan dengan izinNya kesihatan saya semakin baik.Alhamdulillah.Sehingga kini saya adalah pengguna tegar VIVIX…I love vivix very much…muahhh ckit…



TESTIMONI 2: Kedut2 kurang, muka nampak pinkish


Macam mana? nak cuba? meh wsap fiza 0124513311

AWET MUDA DENGAN VIVIX

3:48 PM 0 Comments
Minum vivix boleh awek muda ke? serius? nahh tgk ni..hihi
Tetapi bukan ckp kosong tau..dah terbukti..


sweetnyer.blogspot.com


SHAKLEE VIVIX | Cathy's Journal

Kenapa penuaan berlaku? 

1. Penurunan paras hormon tumbesaran (Human Growth Hormone -HGH)

Hormon HGH dihasilkan oleh kelenjar pituitari dimana kelenjar ini bertanggungjawab atas pertumbuhan manusia sejak dari janin lagi. Malah hormon HGH juga berkesan untuk menghalang proses penuaan. Namun hormon HGH akan menurun apabila usia semakin meningkat. Pengurangan hormon HGH inilah menyebabkan perubahan fisikal dan mental seseorang apabila usia meningkat.

Ayu Raudah pun amalkan Vivix


2. Aktiviti radikal bebas.

Proses penuaan dan pelbagai penyakit adalah disebabkan oleh aktiviti radikal bebas yang merosakkan sel. Radikal bebas merupakan molekul yang tidak stabil kerana kehilangan satu atom. Untuk menstabilkan dirinya, ia akan mengambil atom daripada sel-sel badan dan kesannya sel badan akan rosak. Kurangnya pengambilan makanan tinggi antioksida seperti vitamin A, C, E , Selenium dan Zink tidak mampu menghalang proses penuaan yang disebabkan radikal bebas lebih-lebih lagi apabila dikaitkan dengan peningkatan umur.

Antara faktor lain penyumbang radikal bebas ialah Senaman / aktiviti fizikal yang ekstrem, Stress yang keterlaluan, Merokok / terdedah dengan asap rokok, Pencemaran makanan dan minuman, Sinaran cahaya ultraviolet dan Pengambilan ubat-ubatan dan radiasi.

sweetnyer.blogspot.com

Jenis penuaan

Terdapat dua jenis penuaan iaitu penuaan kronologikal dan penuaan biologikal. Yang mana satu jenis penuaan pada anda?? Jom teruskan membaca

1. Penuaan kronologikal

Penuaan kronologikal adalah disebabkan pertambahan usia. Jika pada tahun ini anda sudah menjangkau 30 tahun, maknanya memanglah 30 tahun usia anda dan tiada siapa boleh mengubah angka tersebut...hihi

2. Penuaan biologikal

Pernah tak orang tegur "laa.. dah 35 ke? tapi kenapa macam 25 je?" Bangga tak? itulah di namakan tubuh lebih muda dari usia sebenar. Untunglah kan tapi kalau tubuh lagi tua dari usia sebenar, itu lagi lah sedih ... huhu


Tanda-tanda penuaan
  • Simptom dan tanda fizikal ~ Pertambahan lemak badan di kawasan abdomen dan dada, Sakit dan kekejangan tulang dan sendi, Rambut nipis dan beruban, Tulang belakang yang rapuh (osteoporosis) dan menyebabkan seseorang menjadi bongkok, Mudah merasa letih dan tidak bermaya
  • Simptom psikologikal ~ Ingatan semakin berkurangan, Kemurungan, Mudah berasa marah, Keinginan seksual berkurang


Bagaimana Vivix Bertindak?
  • Vivix Melindungi dan membaiki selular DNA dari serangan radikal bebas apabila berlakunya kerosakkan DNA yang mengganggu fungsi sel dan panjang umur
  • Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama bagi melambatkan penuaan tahap selular disebabkan oleh kemorosotan umur.
  • Vivix Menggalakkan pembentukkan baru metochodria untuk meningkatkan tahap tenaga dalam sel
  • Faktor penuaan disebabkan oleh penimbunan protein AGE yang mengganggu keutuhan sel dan panjang umur, jadi disini Vivix melambatkan protein AGE sebabnya Vivix adalah 10 kali lebih kuat dari resveratrol.

so..korang nak awek muda sentiasa? patut cuba vivix hari ini..:)


Saturday, January 30, 2016

VIVIX BANTU TURUNKAN PARAS KOLESTEROL

5:54 PM 3 Comments
Vivix dan Kolesterol?
Siapa yang ada masalah kolesterol? atau tak tahu anda mempunyai paras kolesterol yang tinggi? haaa jgn ingat hanya mereka yang berbadan gempal sahaja bakal mempunyai kolesterol tinggi. Apa kata sesekali kita yang selim ni pergi check kadar kolesterol kita. Nanti jangan terkejut plak yer...hehe




Apa Tanda-tanda Kolestrol Tinggi?

Bagaimana nak tahu kita mempunyai masalah kolesterol tinggi? Paling tepat ialah dengan melakukan ujian darah. Yang tu memang boleh tahu selengkap-lengkapnya apa yang tinggi samaada LDL atau HDL. Tetapi kalau yang tak ambil kisah dan rasa leceh nak buat ujian darah ni macamana pula? Kita tengok tanda-tanda manual pada badan sahajalah nampaknya (walaupun 90% sahaja yang tepat).

Jom periksa sama ada anda ada tanda-tanda kolestrol tinggi di bawah;

  • Bintik kolesterol pada bawah mata yang paling senang kita lihat
  • Sering berasa kebas-kebas pada kaki.
  • Timbul bintik-bintik putih(biji lemak) pada bahagian bawah mata, kawasan muka atau leher yang disebabkan oleh kadar trigliserida yang tinggi.
  • Mudah letih, penat dan cepat mengantuk.
  • Sering berasa sakit kepala. Arteri yang semakin sempit akan membuatkan aliran darah ke otak berkurangan, sehingga menyebabkan rasa sakit pada kepala.
  • Kaki membengkak akibat pembuluh darah semakin sempit. Kaki merupakan bahagian yang paling sedikit mendapat darah.
  • Senak dada sebelah kiri apabila pembuluh darah pada bahagian jantung mula tersumbat. Hal ini menunjukkan kadar kolestrol terlampau tinggi.
Jika anda mempunyai tanda-tanda yang dinyatakan. Apa yang perlu anda lakukan?
  • Lakukan pemeriksaan segera dengan doktor. Anda akan diminta melakukan Ujian Kolesterol untuk memeriksa tahap kolesterol anda.


Bagaimana Vivix membantu?

Antioksidan dalam Vivix membantu dalam perlindungan sel termasuklah sel di sekitar bahagian salur darah. Orang yang alami masalah kolestrol yang tinggi adalah disebabkan oleh plug atau kolestrol berlebihan dalam salur darah.

Apabila kita mengambil Vivix, Vivix melindungi salur darah kita, jadi salur darah kita akan dilindungi dari kerosakan. Jadi kolestrol tidak boleh menempel pada salur darah.

Best kan Vivix?. lepas ni kita tengok beberpa testimoni kolesterol tinggi..

TESTIMONI: VIVIX BANTU PULIHKAN STROK

5:36 PM 0 Comments
Sebelum ini kita dah tengok pelbagai respons dan macam2 testimoni pengguna #vivix. Fiza nak kongsi pula beberapa testimoni terbaru vivix bantu pulihkan strok. Bagaimana vivix ni bertindak yer? ada dalam entry sebelum ini Vivix Bantu Pesakit Strok Pulih dengan Cepat



TESTIMONI 1: DISERANG STROK AKIBAT HYPERTENSI & KOLESTEROL



TESTIMONI 2: Sebelum ni tak boleh bergerak, alhamdulillah dengan Vivix semakin pulih



TESTIMONI 3: 

Jadi..apa tunggu lagi..boleh cuba bagi mak ayah sorang sebotol hari ni..:)

VIVIX BANTU PESAKIT STROK PULIH DENGAN CEPAT

6:38 AM 0 Comments
Adakah Vivix Dapat Membantu Pesakit Strok?

InsyaAllah, setiap penyakit ada ubatnya. Berdasarkan testimoni pengguna yang telah mencuba untuk ahli keluarga yang mengalami strok, Vivix memang sangat membantu. Alhamdulillah.. Ini kerana Vivix mempunyai 1001 khasiat dalam meningkatkan tahap kesihatan. 

Antara lain yang perlu anda tahu mengenai Vivix:
  1. Melawan penuaan selular.
  2. Perlindungan antioksidan.
  3. Melindungi dan pembaikan selular DNA.
  4. Menyokong kesihatan kardiovaskular.
  5. Menyokong kesihatan jantung.
  6. Menyokong kesihatan sendi dan otak.
  7. Meringankan stress.
  8. Mengurangkan keinginan untuk merokok.




Strok adalah satu penyakit serangan otak secara tiba tiba akibat tersumbat atau pecahnya pembuluh darah otak. Dengan kata lain penyakit strok ini merupakan penyakit pembuluh darah otak (serebrovaskular) yang ditandai dengan kematian jaringan otak (infark serebral). Hal ini disebabkan kerana adanya penyumbatan, penyempitan atau pecahnya pembuluh darah menuju otak hingga darah dan oksigen ke otak berkurang dan menimbulkan satu rangkaian reaksi biokimia yang merosakkan atau mematikan sel sel saraf otak.


Faktor Risiko




  • Beberapa faktor berlainan meningkatkan risiko strok, termasuk: Tekanan darah tinggi (hipertensi) yang tidak dirawat. Ini merosakkan dinding-dinding arteri.
  • Diet. Diet yang tinggi kandungan garam dikaitkan dengan tekanan darah tinggi, sementara diet yang banyak makanan berlemak dan manis dikaitkan dengan pengasaran permukaan dan penyempitan arteri
  • Penyakit kencing manis (Diabetes). Mereka yang menghidap kencing manis mengalami lebih kemungkinan mengalami tekanan darah tinggi dan aterosklerosis, dan oleh itu lebih berisiko mengalami strok.

  • Pernah mengalami TIA (Serangan Iskemia Sementara, juga dikenali sebagai strok mini). Dianggarkan seorang dari lima yang mengalami strok penuh pertama, pernah mengalami satu atau lebih TIA sebelumnya.

  • Fibrilasi atrium. Jenis degupan jantung yang tidak teratur ini meninggikan risiko pembentukan gumpalan darah di dalam jantung, yang kemudiannya mungkin tertanggal dan dibawa aliran darah ke otak.

  • Merokok. Ini mempunyai berbagai kesan negatif kepada arteri dan dikaitkan kepada tekanan darah yang lebih tinggi.
  • Tabiat minum (alkohol) yang kerap. Selepas beberapa lama, ia menaikkan tekanan darah, sementara kesukuan minum alkohol boleh menaikkan tekanan darah ke ketinggian yang berbahaya dan mungkin menyebabkan saluran darah di otak pecah.
  • Sesetengah jenis pil perancang keluarga. Ini boleh menjadikan darah lebih pekat dan lebih berkemungkinan bergumpal. Mereka juga boleh menaikkan tekanan darah.


Faktor-faktor risiko yang tidak boleh dikawal.
  • Umur - Strok lebih kerap terjadi kepada mereka yang berumur di atas 55 tahun, dan kadarnya terus meningkat dengan umur. Ini mungkin kerana arterosklerosis mengambil masa yang lama untuk terbentuk dan arteri menjadi kurang kenyal dengan pertambahan umur, menaikkan risiko tekanan darah tinggi.
  • Jantina - Lelaki lebih berisiko mengalami strok berbanding wanita, terutamanya di bawah umur 65.
  • Sejarah keluarga - Mempunyai saudara terdekat yang pernah mengalami strok meningkatkan risiko, mungkin kerana faktor-faktor seperti tekanan darah tinggi dan kencing manis cenderung menimpa keluarga.


Langkah Pencegahan

  • Hindari dan hentikan merokok ~ 
    Merokok dapat menyebabkan atherosclerosis (pengerasan dinding pembuluh darah) dan membuat darah anda menjadi mudah menggumpal.

  • Periksa tekanan darah secara rutin ~ 
    Tekanan darah yang tinggi akan membuat pembuluh darah anda mengalami tekanan ekstra. Walaupun tidak menunjukkan gejala, sentiasa periksa tekanan darah secara rutin.

  • Pantau jantung anda ~ 
    Kalau anda memiliki gejala atau gangguan jantung seperti degupan yang tidak teratur atau kadar kolesterol tinggi, berhati-hatilah kerana hal itu akan meningkatkan risiko terjadinya strok. Mintalah saranan doktor untuk langkah terbaik.
  • Atasi dan kendalikan stres dan depresi ~ 
    Stres dan depresi dapat mengganggu bahkan membahayakan nyawa anda. Jika tidak diatasi, dua hal ini pun dapat menimbulkan masalah jangka panjang.
  • Makanlah dengan sihat ~ 
    Anda mungkin sudah mendengarnya banyak kali, namun penting ertinya bila anda disiplin memakan lima bahagian buah dan sayuran setiap hari. Hindari makan daging merah terlalu banyak kerana lemaknya dapat membuat pembuluh darah mengeras. Makanlah makanan berserat kerana ia dapat mengendalikan lemak dalam darah. 
  • Kurangkan garam ~ 
    Kerana garam akan meningkatkan risiko tekanan darah tinggi.
  • Pantau berat badan anda ~ 
    Memiliki badan gemuk atau obes akan meningkatkan risiko Dengan obesity anda berkemungkinan mengalami tekanan darah tinggi, penyakit jantung dan diabetes, dan semuanya menjadi punca terjadinya strok.
  • Berolahraga dan aktif ~ 
    Melakukan aktiviti senaman secara teratur membantu anda menurunkan tekanan darah dan menciptakan keseimbangan lemak yang sihat dalam darah.
  • Kurangkan/elakkan alkohol ~ 
    Meminum alkohol dapat menaikkan tekanan darah, oleh kerana itu elakkan alkohol bererti menghindarkan anda dari tekanan darah tinggi.
Amalkan langkah pencegahan dari sekarang. Hadiahkan utk ibu bapa tersayang sebotol vivix hari ini utk kesihatan mereka. Kita tak dapat mengubah apa yang bakal terjadi tetapi kita dapat membantu mengurangkan kesannya..


TESTIMONI: VIVIX BANTU PESAKIT BUAH PINGGANG

6:06 AM 0 Comments
Setelah bergelut dengan line internet yang macam sipu, akhirnya berjaya juga siapkan entry ke4 ni..haha..
Fiza nak kongsi #testimoni hebat vivix yang membantu pesakit buah pinggang..sebelum itu, kita dah pun tahu bagaimana Vivix Membantu Pesakit Buah Pinggang kan. Ada di dalam entry sebelum ini.



TESTIMONI 1: Salah satu kisah dari blog Mamareen.

"Kisahnya bermula dari seorang adik yang memaklumkan kepada saya bahawa Ibunya yang menghidap "SAKIT BUAH PINGGANG"Tahap 5.Pada ketika itu apa yang saya fikirkan adalah ingin membantu walaupun saya tidak punya wang yang banyak pangkat yang besar.Tapi,hati saya fikiran saya asyik memikirkan mereka sekeluarga.Sehinggakan ada satu hasrat saya ingin membantu dengan cara  lain.

Hari semakin hari berlalu,ibunya masih di hospital.Berbulan mereka tidur dan makan dihospital.Hospital adalah rumah kedua bagi mereka.

masuk Bulan ketiga,adik tersebut text saya dan memaklumkan bahawa Ibunya kini sedang tenat.Tahap 2 kini sudah menjadi Tahap 5!!Allahuakhbar LULUH hati saya kerana saya orang yang mengetahui tapi saya tidak berbuat apa-apa walaupun pergi menziarahi!Doktor memberitahu ibunya tenat dan boleh dibawa balik untuk persediaan yang kita tidak jangka.Tapi,beliau hanyalah doktor,kerana NYAWA bukanlah ditangan mereka,Hanya ALLAH sahaja layak menentukan hidup mati seseorang.Adik tadi terus TABAH walaupun dia tahu peluang untuk ibunya adalah tipis!Semangat yang Allah beri kepada adik itu sangatlah HEBAT.yang tidak mungkin akan mampu ditanggung oleh orang lain.

Keesokan hari,ibunya diberi izin untuk pulang,Saya dan suami terus pergi menziarahi keluarga adik tersebut.Kedatangan kami disambut dengan penuh senyuman seakan-akan tiada musibah yang menimpa mereka 3 beranak.Tapi,apa yang mengejutkan saya dan suami adalah,adik itu mempunyai seorang ayah yang juga LUMPUH separuh badan hampir 5tahun!!ALLAHUAKHBAR dugaan apakah ini Ya ALLAH engkau berikan pada adik ini.Sehinggakan dugaan perit ini mampu mengukir senyuman diwajah mereka.Tiada air mata sedih duka mereka berikan kepada kami.Suami saya tidak dapat menahan sedih,saya hanya menahan air mata takut menambah lagi kesedihan mereka itu.

Saya rasa mustahil seorang remaja berumur 19 tahun mampu menanggung segala ujian ini.Disaat rakan-rakan berada dimenara gading,dan ketika rakan sebaya sedang bergembira adik ini menjaga ayahnya yang lumpuh dan ibunya yang menghidap sakit buah pinggang KRONIK TAHAP 5!!

Dengan izin ALLAH saya memberi sebotol VIVIX SHAKLEE kepada adik itu dengan harapan dan doa akan ada sinar baru untuk kesihatan dan kesembuhan ibunya.insyALLAH....

Harapan saya hanyalah satu,semoga ALLAH izin dan beri kesembuhan juga harapan untuk hidup kepada ibunya.Setelah hampir sebulan kami menziarahi keluarga mereka.ALLAH beri khabar gembira buat saya dan mereka.

Saya menerima text dari adik itu mengatakan bahawa BUAH PINGGANG ibunya yang sudah ROSAK DAN KECUT dulu kini kembali MENGEMBANG!!kesihatan ibunya semakin hari semakin baik.SUBHANALLAH,maha suci ALLAH,tidak sampai sebulan ALLAH izin ibunya kembali sihat.Alangkah gembira bersyukurnya saya dan suami apabila dapat membantu mengembalikan senyuman sebuah keluarga kecil itu. :) :)

Asbab VIVIX SHAKLEE ALLAH izin pesakit BUAH PINGGANG TAHAP 5 kembali sihat.Malah buah pinggang ibunya tidak perlu dicuci selama 37hari.dan kini sudah hampir 10 bulan ibunya sihat dan tidak pernah menjalani rawatan CUCI BUAH PINNGANG.Doktor pakar sangat terkejut dan tidak percaya mana mungkin pesakit BUAH PINGGANG yang TENAT mampu sihat tanpa sebarang RAWATAN!.Itulah KUASA ALLAH tiada siapa mampu mengatakan tidak jika ALLAH mengizinkan.

Adik ini sangat menjaga kesihatan ibunya,dia mengurangkan doss ubat yang diberi oleh doktor kerana dia sedar sebab UBAT lah yang membuatkan ibunya MENGHIDAP SAKIT BUAH PINGGANG.Oleh itu,dia tidak lagi bergantung kepada ubat.Malah,memilih 100% SUPPLIMENT SHAKLEE sebagai pemakanan sihat untuk ibu dan ayahnya. Alhamdulillah.

Kini sudah 10 bulan berlalu ibunya sihat dan tidak lagi menjadi pesakit buah pinggang.



TESTIMONI 2:
Buah pinggang kiri rosak, buah pinggang kanan berair dan ada ketumbuhan 18cm di pinggang kanan telah mengecut kepada 11cm sejak mengambil Vivix.




TESTIMONI 3: 

Menghidapi masalah buah pinggang, jantung & darah tinggi








TESTIMONI 4: PENAPIS BUAH PINGGANG BOCOR



TESTIMONI 5: BUAH PINGGANG + BATU KARANG


TESTIMONI 5:

Customer sakit buah pinggang dan sedang dialisis. Beliau dimasukkan ke wad kerana sukar bernafas. Platlet beliau terlalu rendah dan tidak meningkat walaupun diberikan pelbagai ubat-ubatan selama seminggu. Beliau ingin mencuba vivix.

.

Dan Alhamdulillah, setelah 2 hari mengambil vivix, platlet beliau meningkat dan dibenarkan keluar wad.




Juga #TESTIMONI BUAH PINGGANG BOCOR. Ikuti pendedahan beliau.




Jadi, apa tunggu lagi..meh order vivix sekarang utk kesihatan berpanjangan..tak cuba pasti tak tahu kan..

Friday, January 29, 2016

VIVIX MEMBANTU PESAKIT BUAH PINGGANG

9:12 PM 0 Comments
Bagaimana Vivix membantu pesakit buah pinggang? ermmmm..jom kita tengok.

Vivix kaya dengan antioksida seperti Polifeno dan Resveratrol. Dengan pengambilan #vivix secara berterusan, Insha Allah dapat membantu sel-sel buah pinggang kembali sihat dan pulih dari masalah.  Perlu diingatkan, vivix sebenarnya TIDAK membantu memulihkan pesakit buah pinggang tetapi hanya membantu melindungi kerosakan sel. Penyakit buah pinggang adalah disebabkan oleh sel-sel buah pinggang yang rosak.




Penyakit buah pinggang merupakan salah satu penyakit kronik yang banyak dilaporkan. Ada sesetengah tu sampai terpaksa membuang buah pinggang. Jadi disini, pemeriksaan kesihatan adalah memang perlu disebabkan penyakit seperti ini tidak menunjukkan tanda2 sehinggalah ia menjadi kronik.

Sebelum tu, jom kita tengok tanda2 awal yang memungkinkan anda mempunyai masalah buah pinggang.

  • Tubuh badan mudah letih
  • Mudah penat dan semput apabila melakukan aktiviti lasak
  • Ketidakselesaan atau rasa terbakar apabila membuang air kecil
  • Darah keluar bersama-sama air kecil
  • Perubahan pada kekerapan membuang air kecil
  • Sakit belakang
  • Kerap membuang air kecil terutama pada waktu malam
  • Bengkak pada pergelangan kaki dan mata
Jika anda memang dah disahkan mengalami masalah buah pinggang, anda terpaksa lalui pelbagai jenis rawatan dan terpaksa telan pelbagai jenis ubat.





OPTION lain? apa kata cuba VIVIX dulu!!

Bahan aktif dalam vivix adalah resveratrol dan mengikut kajian, resveratrol membantu pesakit buah pinggang melalui cara:

  1. Antioksidan; Mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nephron buah pinggang & mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada saraf buah pinggang.
  2. Meningkatkan struktur dan bentuk buah pinggang yang normal.
  3. Mengurangkan pengumpalan platlet pada buah pinggang.
  4. Mengembangkan salur darah pada buah pinggang.
  5. Mengurangkan proses lipid peroksida.
  6. Mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang.
so, dah tau kan..sementara masih PROMOSI Vivix ni jom cuba! kita hanya berusaha kan..




sms/whatsapp: 012 4513311
cod: sungai petani, padang serai (jumaat, sabtu, ahad)


Tuesday, January 26, 2016

TESTIMONI VIVIX UNTUK KURUS

10:36 PM 0 Comments
Sebelum ni kita dah tengok bagaimana Vivix membantu anda untuk kurus kan? Jadi kita nak tengok pula beberapa testimoni pengguna yang telah berjaya kurus dengan penggunaan Vivix. Serius teruja sangat2 dengan kejayaan diaorg ni.




1. Testimoni dari Master Nana. Best kan..muka pun cun..awek muda lagi.


Actually lepas kawen haritu nana memang alami masalah naik berat badan yang melampau.. Tapi tak pulak nana rasa nak ambil supplement untuk kurus.. Sebabnya suka kot badan gemok.. Masa sekolah dulu sekeping macam papan.. So bila badan naik sikit rasa seronok lah..

Tapi rupanya nana syok sendiri Tsskk :'(

Ku sangkakan comel lah badan montel sebegitu.. Tapi rupanya susahhhh weihhhh..

Baju pakai semua ketat.. Dah macam hape je berdiri sebelah suami yang selim river seperti itu dengan badan montel macam ni..

Bila tangkap gambar then tengok balik baru sedar diri..

Sebab tu orang suru CERMIN DIRI selalu!! Supaya tak syok sendiri eheh

Then nak dijadikan cerita, waktu jumpa dengan kakak2 S2U Masters nana, ramai yang bagi tips ambil vivix untuk kesihatan.. Sebelum ni ambil jugak vivix tapi tak konsisten pun..
Nana lebih kepada supplement nak cantik je sebelum ni.. Macam Vitamin C, Vitamin E dan Kolagen serta ESp.. Vivix vivix ni cheq tak layan.. haha

And suprisingly, after two weeks berturut-turut nana makan vivix secara konsisten, antara kesan yang nana dapat ialah

1) Berat badan turun 6kg! TEngok perbandingan dalam gambar di atas

2) Kulit semakin LICIN dan FLAWLESSS.. Ramai tegur kulit nana nampak makin glowing mowing especially bila jumpa dekat luar.. Sampai tak keruan jadinya tau.. *gediks tampo kang*

3) Kulit semakin CERAH SEKATA dan TEGANG.. Well you ollsss.. Vivix ni anti-aging TERBAIK satu dunia.. Memang TAK MUNGKIN lah kalau vivix tak dapat membantu anda untuk dapatkan kulit yang cantik ye..


4) Muka semakin RUNCING.. Yang ni memang ketara.. Ramai yang beritahu nana sebelum ni nana nampak kurus kat badan *ilusi optik..mereka tertipu* tapi muka je bulat tembam.. Haha! Actually nana suka je muka tembam macam ni.. Nampak comel sikit hahahktui Tapi kalau dah itu kesan yang ku terima selepas makan vivix, daku relakan sajooo.. So hampa yang muka TEMBAM and hampa tak suka tu, sila lah ambil vivix ye!





2. Testimoni Vivix + Collagen



3. Kurus dapat..bacaan kencing manis pun turun..best kan...


Màcam mana? Teruja tak?
ini cuba sebahagian je tau..byk lagi testimonial yg ada..nnti2 kita share lg  yer..

So..pada yg nk cuba #vivix meh roger2 Fiza..




Monday, January 25, 2016

VIVIX BOLEH KURUSKAN BADAN?

11:46 PM 0 Comments
Vivix boleh kurus ke? Haaa...mai sini nk habaq mai..memang boleh sangat2. Biasa kita dengar Vivix utk penyakit2 kronik macam kanser, strok, diabetes dan lain2 kan. Kali ni nak cerita tentang Vivix dan Kurus!!..Best kan??


Antara kandungan istimewa vivix ialah Resveratrol iaitu sejenis plolyphenol yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut kepada penyakit..




Resveratrol memang sangat membantu anda utk kurus. 

  • Resveratrol memberi kesan dalam pengurangan LEMAK dalam badan.. Resveratrol membantu dalam mengurang pengumpulan dan menjadi penghalang kepada sintesis lemak seterusnya meningkatkan pengoksidaan asid lemak kerana Resveratrol membantu meningkatkan pengaliran darah yang membawa oksigen ke seluruh badan. Oleh itu, ianya membantu dalam pembakaran lemak dan memberi kesan dalam pengurangan LEMAK dalam badan




  • paling best, Resveratrol membantu memberi rasa KENYANG yang sekaligus dapat mengurangkan keiginan anda untuk makan. ini diakui sendiri oleh pengguna Vivix.
  • Resveratrol juga menyokong penurunan berat badan dengan menghalang kenaikan hormon estrogen, dimana lelaki dan wanita menghasilkan hormon estrogen secara semulajadi . Apabila tahap yang tinggi estrogen hadir, badan akan menyimpan jumlah yang lebih besar lemak. Apabila hormon ini dikurangkan, tubuh akan berhenti menyimpan lemak dan ia bermula untuk membina lebih banyak otot.
Sebab itulah kita boleh kurus dengan Vivix? Sebab kandungan utamanya yang hebat iaitu Resveratrol sangat membantu dalam aktiviti pembakaran lemak melalui peningkatan efficiency pengaliran darah yang membawa oksigen ke seluruh badan.

Jadi, pada mereka2 yang nak mengurangkan berat badan dengan selamat dana berkesan boleh la cuba Vivix bulan ini sbb Vivix tengah PROMOSI ni..rugi tau tak grab!! Tak perlulagi banyak2 suplimen nak telan..janya sebotol Vivix hari ini..



wsap/sms fiza 012 4513311
COD: sungai petani, padang serai

Sunday, January 24, 2016

RAHSIA ENERGY BOOSTER

6:55 PM 0 Comments

Ingin berkongsi kisah Pn. Asmida yang amalkan Performance Drink Dan Ostematrix Shaklee. Jom kita dengar kisahnya..


Hai...nama saya ASMIDA, lebih mesra kalau pangil AS je..As anak jati JOHOR, kini telah berkahwin dan menetap di ALOR SETAR KEDAH, sekarang As bekerja di sebuah RESTORAN PIZZA yang terkenal di ALOR SETAR juga terkenal dengan roti pizzanya yang lembut. Jawatan As sebagai PELATIH PENGURUS.
..
Haa di pendekkan cerita, As bekerja 10 jam setiap hari. Selalunya As memang keletihan ,badan lesu keesokkan harinya dan kaki selalu sangat kejang dan sampai sakit tak hingat...
..
Tapi sejak As amalkan ENERGY BOOSTER SHAKLEE, semuanya berubah.. Ceritanya bermula dengan As mengenali Ahaklee dan FALL IN LOVE buat PERTAMA kali dengan Shaklee pada tahun 2011 dan konsisten mengamalkan beberapa jenis vitamin. Antara yang As amalkan ialah OSTEMATRIK dan PERFOMANCE DRINK. Dan kedua-dua vitamin ni adalah MY CINTA HATI dan RAHSIA ENERGY BOOSTER As sekarang!!
..
Kenapa As kata macam tu ya? Kalau tak ada my cinta hati ni, rasanya As tak mampu nak kerja yang memerlukan tenaga yang banyak disebabkan pula terpaksa berdepan dengan cuaca yang tidak menentu dan dipertanggungjawabkan pula dengan kerja,rutin harian yang memenatkan,As akan mula letih ,cepat mengantuk,tidak bertenaga,lesu dan kurang produktif,ini satu cabaran tau sebab nak menghadapi jugak masalah JEREBU hari tu.
..
As suka Ostematrik dan PD disebabkan kedua- duanya ada persamaan untuk menambahkan TENAGA LUAR BIASA,Ostematrik lebih kepada KALSIUM dan bagus untuk tulang,manakala PD terdapat campuran unik yang sangat bagus untuk menghidrat badan serta memberi tenaga kepada badan lebih cepat berbanding minuman ISOTONIK yang lain,memang TERBAEK la untuk my body haha...yang paling best SEMULAJADI yeee..
..
As suka OSTEMATRIX sebab:
..
As paling tak suka bila sakit,nak buat apa pun tak boleh,tapi kuasa Allah. As cuma mampu untuk merancang...so as merancang untuk SENTIASA SEHAT
As nak badan cukup kalsium jadi setiap malam sebelum tidur as akan ngap 4 biji ostematrik untuk tidur yang lena dan mimpi yang indah haha..Keesokkan harinya bangun je tidur mesti badan akan lebih fresh dan bertenaga,bagus juga untuk melawaskan pembuangan air besar..no sembelit - sembelit.
..
PD pulak As minum suka bancuh dengan air putih pastu sejukkan ..perrghhh memang sodapp...As jugak selalu bawak air PD yang siap dibancuh dalam botol dan dibawak kemana ja As pergi.
..
Kalau uolls nak tahu my husband pun suka tau PD dan Ostematrix.my husband suka diserang sakit kepala tapi sejak amalkan Ostematrix dan PD badan makin bertenaga dan yang paling best dah tak pernah diserang sakit kepala..
..
Jadi sekarang Ostematrix dan PD adalah my cinta hati yang tak dapat dipisahkan, konsisten pengambilan jugak dah jadi perkara wajib dalam rutin harian,kalau tak memang akan terasa kekurangannya..
..
Tak kenal maka tak cinta tau..bila dah kenal PD dan OSTEMATRIX sure FALL IN LOVE!!"..

Tudiaaaa..al kisahnya..Fiza pun sangat2 sukan PD dan Ostematrix ni..sejak amalkan Ostematrix sepanjang hamil ni, Alhamdulillah dah xde rasa kejang2 kaki mcm dulu ketika hamil anak no1 & 2..memang terbaikkk kan..

Nak cuba?..meh wsap Fiza 012 4513311

TIPS SIHAT DAN BERTENAGA DIMUSIM PANAS

5:34 PM 0 Comments

Dengan keadaan cuaca panas yang tak menentu sekarang ni, pastikan anda cukup minum air sehari. Di sarankan lebih 2.5liter sehari untuk memastikan badan kita terhidrat. Pastikan juga anak2 tidak terdedah dengan cuaca panas diluar sana. 

Amalkan minuman isotonik seperti PERFORMANCE DRINK. Ianya adalah minuman eletrolit. Performaance drink berbeza dengan jenama lain di luar sana kerana ianya adalah perisa oren yang sangat lazat dan tidak bergas. Untuk lebih rasa yang umphhhh, saya selalu campurkan dengan Sunquick. Memang best!. Antara kelebihan lain performance drink utnuk kekal cergas di  musim panas ialah:


  • Ia terbukti secara klinikal  dapat menyokong tahap hidrasi lebih cepat berbanding air. Mengekalkan bendalir dalam badan, memberi tenaga ,mengelakkan dehidrasi
  • Performance Drink juga mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi lain.
  • Campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari dengan campuran unik karbohidrat dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum.
  • Terbukti secara klinikal:Ujian makmal terhadap atlet dengan pencapaian cemerlang menunjukkan yang Performance Shaklee dapat mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi, memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina
  • Tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan.


Selain daripada minuman isotonik, anda juga boleh mengamalkan NUTRIFERON





Nutriferon merupakan rumusan berpaten yang istimewa yang membantu meningkatkan tahap keimunan badan tanpa penggunaan antibiotik sintetik yang boleh menyebabkan kesan sampingan pada manusia. Jadi, nutriferon amat sesuai untuk semua peringkat usia

Nutriferon membantu seimbangkan respon alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara,  berkesan melindungi virus mikrob seperti selesema, alergi dan inflamasi dan influenza. Nutriferon sangat bagus  untuk immune booster pada keadaan ketika cuaca            tidak menentu dan jerebu.

Nutriferon juga adalah suplimen sesuai untuk kanak2 yang mempunyai sistem imun yang rendah terutamnya ketika cuaca panas.

POPULAR POSTS

Follow Me