Sunday, July 5, 2015

TIPS MERAWAT KEGUGURAN RAMBUT

Seringkali mengalami masalah keguguran rambut?..susah hati kan? Jom kita beberapa tips mudah secara Traditional!




Merawat Rambut Gugur Cara Tradisional
Terdapat banyak cara untuk merawat rambut gugur. Antaranya adalah dengan menggunakan cara tradisional. Berikut adalah cara paling berkesan merawat rambut gugur cara tradisional:

1. Pertama, anda perlu pastikan rambut anda mudah di rawat. Rambut yang terlalu panjang akan menyukarkan anda untuk merawat rambut gugur cara tradisional. Pendekkan rambut anda pada pendek yang sesuai dan mudah untuk anda uruskan.

2. Cuci rambut anda dengan air perahan limau nipis. Ambil beberapa limau nipis dan ambil air perahannya. Kemudian, anda sapukan air perahan pada kulit kepala. Ratakan pada seluruh kulit kepala. Tutup rambut dengan plastik bag supaya air perahan limau akan singkirkan semua kulit–kulit mati, kelemumur dan membunuh bakteria–bakteria yang lain. Peramkan rambut selama 15 minit. Kemudian, bilas rambut sehingga bersih. Lakukannya sebanyak dua minggu sekali.

3. Santan kelapa?..haa..senang jer. Lumurkan rambut sehingga kulit kepala dengan air santan. Perapkan rambut dengan air santan selama sejam. Khasiat daripada santan akan membantu anda untuk mencegah rambut gugur dan mendorong kepada pertumbuhan rambut yang sihat. Lakukannya sebanyak sebulan sekali.

4. Air lendir daun lidah jin ~ Ambil lendir daun lidah jin dan sapukan pada rambut dan pada kulit kepala. Lakukannya sebanyak seminggu sekali.

Keempat–empat langkah di atas akan membantu anda untuk mencegah rambut gugur dan dapatkan rambut yang sihat, berkilat dan kuat dalam masa beberapa minggu sahaja.
Semoga bermanfaat untuk anda.  

1 comment:

Nila Anggraini said...

Rambut gugur ni memang merisaukan. Apalagi kalau sudah terlalu banyak rambut yang gugur. Terima kasih admin sudi kongsi tips agar rambut gugur tumbuh semula.

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...