Monday, July 27, 2015

# My Family

Aidilfitri 2015

Assalamualaikum w.b.t..


Alhamdulillah masih berkesempatan meng'update blog...hihi..biasa la kan, raya punya pasal semua benda tertangguh..sangat2 bz dari sebelum raya sampai skrg baru jengah blog yg hampir bersawang ni..


Cerita kami sekeluarga utk raya tahun ni..dari baju raya Ibu, baju melayu abah, baju melayu anak2 semuanya tak sempat nk beli..jadinya tahun lepas punyalahhh..tapi baju lain utk anak2 ada jer...:)


Pagi sebelum raya kami gerak balik ke kg batu bertangkup, chuping Perlis..raya kat sana dulu..





Juadah raya kat Perlis?..mmg best bagi saya la..pagi lps sembahyang sunat trus blk rumah buat rendang ayam..lama sungguh tak pekena rendang. Macam biasa menu utama Mak mesti lah ketupat cicah gulai ayam...nyummy..tp x teringat nk snap pic la..huhu.



Apa lagi ek?..selain rendang, ketupat, gulai ayam..kuih tradisi mmg wajib..ada bauhulu, kuih siput, Loyang dan macam2 lagi tak termasuk moden2 punya tu..



Ada lg gambar tp dlm phone en suami..nanti2 la upload yer..hehehehe



Ptg raya ke2 terus gerak balik ke kg gunong batu melintang, jeli..sebelum sampai kg, singgah tesco alor setaq beli TV baru kat Pak Mertua hasil kutipan duit adik beradik suami yang lain..dapat la beli TV LED Toshiba 32"..rm799...best la anak menantu, cucu cicitnya ada TV baru nanti..tu pun diaorg dah berjanggut tunggu kami sampai nk tengok TV..haha..TV yang lama hanya keluar gambar tanpa suara...kesiaaaannn sampai awal sebelum raya lg tu xleh nak tgk TV..


Layan pic kat kg en suami lak











No comments:

POPULAR POSTS

Follow Me