Friday, July 10, 2015

7 TIPS MEMILIH PRODUK KECANTIKAN

Dari dulu sampai la sekarang, fiza mmg bermasalah nk pilih produk ni.  Semua produk yg fiza cuba semua tak kena..letih tau..huhu. Sekarang cuma serasi dengan pencuci muka Nuttiwhite Gentle Deep Foaming Cleanser. Lain2 produk Nutriwhite belum cuba..nak kena mengumpul $$$ dulu..:)





Saja je google nak cari tips...dapat lah dikongsi utk tatapan kawan2 bersama. Tips memilih produk kecantikan

  • Ketahui kandungan produk kecantikan dan adakah ia sesuai jenis kulit wajah anda. Baca label informasi mengenai bahan produk itu sebelum membelinya.  
  • Produk kecantikan wajah terbaik dihasilkan bahan semula jadi. Jadi, carilah produk berasaskan bahan seperti lidah buaya dan vitamin E . 
  • Sesuaikan produk kecantikan dengan masalah kulit yang sedang dialami. 
  • Kulit kering memerlukan formula yang dapat menggantikan minyak pada wajah, jadi produk mengandungi vitamin E dan lidah buaya, menjadi pilihan tepat. Gunakan krim pada waktu malam untuk memberikan kelembapan pada kulit dan cuci wajah sehari dua kali (maksimum).
  • Pemilik kulit berminyak biasanya bermasalah dengan jerawat. Atasi minyak berlebih pada kulit wajah dengan menggunakan pembersih dan penyegar khusus kulit berminyak. Elak menggunakan pencuci muka jenis susu kerana akan meningkatkan penghasilan minyak pada lapisan dermis. 
  • Kulit kombinasi memang cukup sukar dijaga. Pilihlah produk kecantikan khusus kulit kombinasi dan seminggu sekali gunakan topeng wajah untuk menyerap minyak terutama di zon T (dahi, hidung dan dagu). 
  • Elakkan memilih produk kecantikan yang menawarkan kesan baik dalam waktu singkat.
kalau boleh elakkan mengunakan produk segera yang HOT dipasaran. Pastikan Jenama yang diyakini. InshaAllah selamat

1 comment:

Yana Yani said...

saya bab barangan kecantikkan ni pun tak begitu teliti sangat
tapi saya kalau dah suka satu brand tu, memang satu brand tu aje
tak reti nak bertukar ke brand lain =)
apapun nice sharing =)

p/s - membalas kunjungan. Diari Seorang Mama

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...