Wednesday, November 26, 2014

# Garlic

Keistimewaan Garlic Shaklee

Hari ni nak story pasal bawang putih pula. ' Garlic dari shaklee'..
Sangat mudah dijumpai dalam dapur masing-masing kan. Tiap kali nak masak, mesti letak bawang putih. Kalau suami saya masuk dapur untuk masak mesti habis sbb dia memang 'hantu' bawang putih.

Saya?..memang tak suka bawang putih. Bukan tak suka masak, tapi tak suka makan. Setiap masakan saya wajib la kan potong bawang putih, cuma bila tergigit je mesti potong selera. Kalau hancur/dikisar boleh pula..hihi

Bila adanya dalam bentuk tablet memang best. Ambil sebiji, telan.

Bawang putih bagus untuk kesihatan. Masyarakat Korea amalkan makan garlic mentah-mentah lagi, tak perlu dipotong-potong kecik, tak perlu digoreng atau direbus. Mereka makan begitu sahaja. Setiap suapan perlu lah disertai dengan sebiji garlic. So kalau contohnya sepinggan nasi tu bersamaan 10 suapan, 10 garlic lah yang mereka telan. Sebab itulah kulit muka orang-orang Korea, halus tanpa jerawat batu. Best kan?

 

Kepentingan Suplemen Garlic Complex Kepada Kesihatan Tubuh


√ Meningkatkan tahap sistem penghadaman, fungsi jantung yang baik kerana mengandungi ekstrak spearmint.
√ Merupakan Antibiotik semulajadi yang selamat dan sangat bagus untuk pertingkatkan sistem keimunan badan supaya boleh menghalang sakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida
√ Membantu atasi masalah alergi dengan meningkatkan keimunan terhadap penyakit alergi seperti hidung yang sensitive, sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis
√ Meningkatkan dan membantu dalam masalah sistem penghadaman seperti kembung perut, senak perut, ulser gastrik dan ketidakhadaman.
√ Menstabilkan tekanan darah tinggi dengan pengambilan konsisten 2-4 biji tablet Garlic sehari selepas makan. Garlic dapat mengeluarkan raksa, plumbum, kadmium yang merupakan logam toksik dalam tubuh dengan pantas. Logam toksik ini antara penyebab tekanan darah tinggi meningkat.
√ Melindungi sel-sel darah dari kemusnahan yang disebabkan kehadiran logam dalam tubuh dan sekaligus menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia yang terkandung dalam tubuh tanpa kita sedari.
√ Membantu menurunkan paras kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.
√ Membantu merawat kanser serta membantu mengurangkan peratusan bahan pencetus kejadian kanser iaitu Nitrosamine. Garlic merupakan anti-oksidan kerana mengandungi sebatian selenium + germanium + acid amino yang melindungi tubuh dari radikal bebas yang merupakan antara penyebab kanser.
√ Mengelakkan Odema iaitu air tekumpul dalam badan terutama pada kaki dan pergelangan kaki
√ Membantu menangani masalah organ-organ pernafasan tersumbat akibat batuk dan bronkitis yang berterusan, sakit kerongkong, selesema dan resdung (sinus)
√ Bagi yang mempunyai Diabetes – Garlic dapat meningkatkan pengeluaran insulin dan meransang hati untuk mengawal gula dalam darah
√ Mampu melawan bakteria dan smeua jenis jangkitan pada:
Kerongkong & Telinga (throat & ear infection)
Perut memulas (stomach upset)
Cirit-birit (Diarrhea)
Bronkitis
Luka-luka (infected wounds)
Jangkitan yang berulang-ulang seperti telinga, kerongkong, gusi, mulut, dada, sistem air kencing dan sebagainya.


Kelebihan & Keistimewaan Garlic Complex Shaklee

^^ Kelebihan yang terdapat pada Garlic Complex keluaran Shaklee adalah Galic Complex diperbuat daripada bawang putih jenis premium yang ditanam secara organik di California, USA diwaktu musim panas dan bebas 100% daripada penggunaan racun perosak.
^^ Pembuatan suplemen Garlic Complex dilakukan pada terkawal iaitu pada suhu bilik tanpa haba semata-mata untuk mengekalkan pengaktifan Allicin pada tahap 100%. (tidak semua garlic yang dijual dipasaran mempunyai Allicin aktif. ^^ Allicin merupakan sebatian organosulfur yang terkandung dalam bawang putih yang mempunyai kelebihan sebagai antibakteria dan anti kulat, dan mempunyai sifat penyembuh.
Keistimewaan Garlic keluaran Shaklee
Pengekalan 100% Allicin aktif
^^ Dwi teknologi dilakukan untuk mengawal bau garlic
^^ Perisa semulajadi terhasil dari 2 kombinasi ekstrak herba iaitu Rosemary dan Spearmint.
^^ Mengandungi pelbagai jenis vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif Garlic dan meningkatkan keberkesanan Garlic dalam tubuh. Kebiasaan vitamin E yang digunakan dalam dunia perubatan adalah γ-tocopherol.
^^ Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen yang bersamaan 2 ulas bawang putih segar.
^^ Merupakan antibiotik 100% semulajadi, tanpa bahan kimia, perasa, gula dah bahan sintetik yang memberi kesan pada kesihatan.


TEMPAH SEKARANG PRODUK SHAKLEE ANDA!






untuk ORDER Klik sini!


ORDER NOW!!



 ORDER Anda akan DIRECT MELALUI E-SELL Shaklee




Konsultasi percuma boleh hubungi fiza:

Afriza (Fiza) ** Shaklee ID: 949698 ** sms/whatsapp: 012 4513311 /
011 10833115 ** FB Page: Qisya E Shoppe ** email: eija_2004@yahoo.com

No comments:

POPULAR POSTS

Follow Me