Tuesday, February 18, 2014

NUTRIFERON

8:30 AM 0 Comments
Apa itu Nutriferon?

Nutriferon adalah suplemen yang berfungsi sebagai penggalak kepada sistem imun tubuh @ immune booster. Ianya merupakan supplemen yang hebat dan efektif, ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.

Kandungan utama Nutriferon Pumpkin Seed , Plantago Seed, Japanese Honey Suckle Flower , dan Safflower

Sejarah Nutriferon.. siapa yang menemuinya.

Ahli imunologi yang terkenal di dunia, Dr. Yasuhiko Kojima merupakan individu pertama yang menemui interferon pada tahun 1954 semasa beliau menjalankan penyelidikan di Universiti Tokyo. Setelah menjalankan penyelidikan selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semulajadi, beliau telah menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak tumbuhan yang menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam badan.


Siapa yang perlukan Nutriferon?

1. Mereka yang sering sakit, selsema, demam.
2. Ibu yang menyusukan anaknya yg mana anaknya demam atau sakit yg berpanjangan kecuali Ibu Mengandung
3. Mereka yang mempunyai masalah imunisasi.
4. Mereka yang sering travel dan kerap ke luar negara.
5. Mereka yang sering stress.
6. Mereka yang terdedah dengan bahaya penyakit.
7. Mereka yang tak suka makan banyak vitamin antioksidan, ACE boleh gantikan dengan Nutriferon sepeket sehari.
8. Mereka yang ada mempunyai allergi dan eczema.


Bagaimana ia bertindak?

Nutriferon bekerja dalam dua cara ~ segera mengaktifkan sistem pertahanan imuniti dan juga menggerakkan "pasukan cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan


Kenapa perlu beli nutriferon?

• Terbukti daripada Empat Kajian Klinikal Pada Manusia-Campuran fitonutrien yang berkesan dan selamat ini memberi sokongan imun tepat pada peringkat sel. Kajian menunjukkan khasiat kesihatan yang luar biasa dan perlindungan imun yang diperolehi daripada campuran khas empat ekstrak tumbuhan di dalam NutriFeron.

• Meningkatkan paras interferon secara semulajadi* - Para saintis dan komuniti perubatan telah mengenalpasti interferon sebagai sesuatu yang amat penting bagi fungsi imun yang sihat. NutriFeron merupakan satu-satunya pemakanan tambahan di U.S. yang dicipta oleh penemu interferon yang boleh menambahkan penghasilan interferon di dalam badan secara semulajadi.*

• Pengganti Paracetamol / Panadol - Kandungan bahan kimia di dalam panadol Bertoksik dan akan disimpan di dalam organ hati seterusnya merosakkan organ lain seperti buah pinggang . Selain itu pengambilam panadol berterusan akan menggalakkan pengambilan dos yang berlebihan kerana sakit yang telah imun dengan dos sedikit

• Rumusan Berpaten Yang Eksklusif - NutriFeron tidak dapat dijumpai di mana-mana kedai. Ia hanya boleh didapati melalui Shaklee. Rumusan berpaten NutriFeron yang unik adalah eksklusif kepada Shaklee.Ia telah melepasi satu set ujian-ujian saintifik yang ketat dari segi keselamatan, ketulenan, keberkesanan dan prestasi.

• 40 tahun kajian - Setelah menjalankan penyelidikan selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semulajadi, Dr. Yasuhiko Kojima telah menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak tumbuhan yang menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam badan.Menurut kajian terbaru, NutriFeron telah berjaya membuktikan kesan positif terhadap serangan sel-sel semulajadi (NK) – menyokong lebih banyak perkembangan untuk sistem sains imunisasi ini.


Cara Pengambilan Nutriferon


• Kuantiti : 30 Sachet x 1.2 gram
• Untuk pemeliharaan kesihatan : 1 paket sehari ( tuang kedalam mulut terus/campur dengan minuman panas/sejuk pada bila2 masa)
• Sewaktu rawatan influenza & kanser : 1-3 peket sehari. Ambil Lebih apabila diambil bersama vitamin C
• Untuk kanak-kanak bawah 2 tahun, ambil sedikit nutriferon ( 1 sudu kecil ) dan di campurkan dengan air,


PERINGATAN PENTING!

• Para Pengguna dan Pengamal NUTRIFERON Ini dinasihatkan supaya meminum air masak/air mineral sekurang-kurangnya 3 liter sehari bagi kesan yang lebih efektif. Hal ini amat dititik beratkan kepada semua terutamanya anak2 yang berusia 1-12 tahun.

• Air Mineral yang mencukupi ini juga membantu tubuh bertindak balas dengan baik sepanjang proses penyembuhan (healing Crisis)
 





Sebarang pertanyaan & konsultasi percuma boleh hubungi saya..


Shaklee Independent Distributor: 949698 - afriza
sms/whatsapp: 012 4513311
email: eija_2004@yahoo.com
Personal FB: Afriza Abu Hasan

Meal Shakes Shaklee

1:18 AM 0 Comments
Hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga:
• Sarapan segera yang berkhasiat
• Lazat, sarapan segera yang mampu dibeli
• Hidangan segera untuk para atlet
• Kudapan menarik pada bila-bila masa
• Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium
 

Meal Shakes Shaklee menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian. Ia diperbuat daripada bahan semulajadi - buah-buahan, sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain. Lactalumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi protin yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga dewasa. Kebiasaanya ia mengandungi pelbagai nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dan sebagainya.

Meal Shakes Shaklee dihasilkan untuk semua golongan - bayi, pelajar, kanak-kanak membesar, ibu mengandung, para atlet, pengamal sayuran (vegetarian), orang sakit, orang yang sibuk bekerja atau orang yang selalu mengambil makanan segera. Jika anda mencari sarapan pagi yang penuh berkhasiat, Meal Shakes Shaklee merupakan pilihan bijak.

Manfaat Utama:
  • Nutrisi Lengkap - Menyediakan 24 jenis Vitamin Mineral dan zat yang perlu. Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia turut mengandungi lesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut.

  • Membekal Nutrisi kepada Sel Tubuh - Kaya dengan protin (tidak mengandungi laktosa), membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain.

  • Membantu Tumbesaran - Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.

  • Anti-Oksida - Mengandungi vitamin A, D, E, Zink, Selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.

  • Mengembalikan Seri Wajah - Mengandungi Vitamin B yang lengkap, Zat Besi & Cooper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleksi wajah/kulit yang lebih cantik.

  • Detoksifikasi - Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut & usus.

  • Rasa yang Sedap/Lazat - Minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi; penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral & juga tenaga. Tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan. Lazat untuk dinikmati oleh semua golongan

LIHAT TESTIMONI >>>  TESTIMONI MEAL SHAKES SHAKLEE

Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Konsultasi percuma boleh hubungi fiza:

Afriza Abu Hasan (Fiza) ** Shaklee ID: 949698 ** sms/whatsapp: 012 4513311 /
011 10833115 ** FB Page: Qisya E Shoppe ** email: eija_2004@yahoo.com

Monday, February 17, 2014

Testimoni Hamil

11:25 AM 0 Comments
Syukur Alhamdulillah...congrat to my beloved friend..amalkan Gla Complex..2cycle rasanya..kini hamil 6minggu..nak mencuba full set tak mampu katanya...so dia try 1 je dulu...apa2 pun setiap apa yang berlaku adalah pemberian dariNya..kita hanya mampu berdoa, berusaha + bertawakal...selebihnya hanya dariNYA yang Maha Kuasa...
berdoa semoga saya juga beroleh khabar gembira mcm ni...Amin..can't wait...

## maaf atas kualiti picture yang tak menarik...hphone dolu2 la katakan..huhu

 

Sebarang pertanyaan & konsultasi percuma boleh hubungi saya..

Shaklee Independent Distributor: 949698 - afriza
sms/whatsapp: 012 4513311
email: eija_2004@yahoo.com
Personal FB: Afriza Abu Hasan


SET KULIT CANTIK

11:14 AM 0 Comments
Jom kita tengok bagaimana Vitamin Shaklee membantu kita mendapatkan kulit yang sihat dan cantik...halus, gebu gitu kan...

Setiap satu supplement saling berfungsi dan membantu antara satu sama lain.




#Vitamin C
ianya sangat penting dalam pembentukan kolagen & dengan mengamalkan makanan yang tinggi kandungan vitamin C membantu penghasilan kolagen dengan lebih baik.

#B-Complex
B for "beauty" - penting dalam kestabilan hormon kita..ia juga membantu menaikkan seri wajah. Kekurangan B-complex menyebabkan kita cepat 'moody', letih, marah dan jerawat akan mudah terhasil bila hormon tak stabil.

#Vitamin E
terkenal sebagai vitamin awet muda. Ia juga dikatakan melambatkan proses penuaan. Vitamin E juga dapat membantu dalam keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit. juga terkenal dalam mengurangkan kesan kulit jeragat selain pengambilan beta carotene. bagi mereka yang mempunyai masalah kulit berminyak juga sgt digalakkan utk mengambil Vitamin E

#Protien
sangat penting dalam penghasilan sel baru. Ianya membantu mengurangkan kesan hitam (kulit mati akibat jerawat). Tompokan hitam pada kulit akibat jerawat sangat sukar dihilangkan kerana kita tidak mendapat cukup protien yang membantu dalam penghasilan sel baru. Untuk dapatkan kulit yang cantik kita perlulah mendapatkan makanan yang bersumberkan protien yang baik.

Jika anda makan secara konsisten dan mengamalkan minum air yang banyak yang setiap hari (3Liter/day) insyaAllah usaha anda akan membuahkan hasil. perlu diingatkan pengambilan Air sangat penting untuk penyerapan supplement, penyingkiran toksin, dan sangat penting untuk proses2 homeostasis di dalam badan.

Sebarang Konsultasi Percuma boleh hubungi fiza:
sms/whatsapp: 01245133311
sid: 949698

Saturday, February 15, 2014

Istimewanya ESP Shaklee

2:42 PM 0 Comments
ramai yang tangkap cintan dengan ESP...agak2 kenapa yer??

Perlu anda tahu!!
ESP adalah untuk semua..Satu Canister ESP = 850gm..boleh tahan 1-2 penggunaan..Bukan sahaja utk ibu menyusu atau wanita yang ingin cantik sahaja malahan utk seisi keluarga.(kanak2 tidak digalakkan)

Kenapa ESP penting?
ESP adalah serbuk protein berkualiti tinggi yang telah melalui kajian klinikal yang paling banyak. Ia mengandungi kacang soya non -GMO dan mengandungi 22 jenis asid amino, yg penting rendah lemak dan rendah kolestrol. Badan kita sangat memerlukan protein. Sebabnya makanan utama bagi sel ialah protein. Sel yang sihat dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat.

Antara Manfaat ESP!

#Awek Muda
Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.

#Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi
Kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

#Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki
Genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

#Kulit berseri dan anjal
Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan parut.

#Pemberi tenaga segera
Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.

#Memulihkan Pigmentasi
Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

#Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya. 
 

 


Sebarang pertanyaan & konsultasi percuma boleh hubungi saya,
Shaklee Independent Distributor: 949698 - afriza
sms/whatsapp: 012 4513311
email: eija_2004@yahoo.com
Personal FB: Afriza Abu Hasan


Saturday, February 1, 2014

Jangan ambil mudah HB rendah semasa Hamil

5:11 PM 0 Comments

Anemia/kurang darah

Kurang darah ialah keadaan di mana kepekatan darah merah adalah kurang daripada biasa. Dalam istilah perubatan, seorang yang mengidap kurang darah mempunyai kepekatan darah merah kurang dari 9 gm peratus hemoglobin (hb). Hemoglobin merupakan pengakut oksigen dan zat makanan ke seluruh badan. Oleh itu, apabila anda mengalami anemia, tisu seluruh badan menjadi hipoksia (kurang kandungan oksigen) dan kurang tenaga.

Punca kurang darah:

  • Kurang memakan makanan mengandungi zat besi 
  • Kurang pengambilan asid folik(batu proses penghasilan darah merah) & Vitamin C(batu peyerapan zat besi dalam badan) 
  • Ibu yang kerap bersalin 
  • Mengalami kehilangan darah yang terlalu banyak seperti haid, kemalangan dan lain2 
  • Jangkitan cacing 
  • Pendarahan dari faraj atau buasir 
  • Lain-lain penyakit seperti jangkitan saluran kencing, penyakit limpa, demam malaria dan penyakit barah.



Ibu hamil dan menyusukan anak memerlukan zat besi yang cukup untuk proses kehamilan dan penyusuan yang baik, lebih-lebih lagi bagi ibu hamil yang mengalami pendarahan, dan ibu menyusu yang sudah kedatangan haid.

Tanda2 kekurangan zat besi:

  • Badan letih dan lesu 
  • Kulit kelihatan pucat 
  • Sering hilang fokus 
  • Semput 
  • Sakit kepala & pening 
  • Jantung berdebar dengan cepat
  • Sering lupa 
  • Tersangat kurus 
  • Loya



Anemia sangat bahaya kerana boleh menyebabkan kesan kepada ibu dan bayi dalam kandungan.

Kepada ibu:

  • Keguguran 
  • Bersalin Awal 
  • Kematian janin dalam kandungan 
  • Tumpah darah semasa & selepas bersalin



Kepada Janin: 

  • Kurang berat ketika lahir (kurang 2.5kg) 
  • Lahir tidak cukup bulan 
  • Lemas semasa lahir 
  • Pertumbuhan bayi terbantut
penyelesaiannya adalah Vitalea Iron Formula dari Shaklee..Info lanjut boleh klik SINI 




Konsultasi percuma boleh hubungi fiza:


Afriza (Fiza) ** Shaklee ID: 949698 ** sms/whatsapp: 012 4513311 / 
011 10833115 ** FB Page: Qisya E Shoppe ** email: eija_2004@yahoo.com


POPULAR POSTS

Follow Me