Saturday, December 16, 2017

CARA MUDAH MENGHILANGKAN MIGRAIN ATAU SAKIT KEPALA

Ada petua orang dulu-dulu macam mana nak hilangkan migrain secara semulajadi. Nak tau caranya? Jom baca lagi...


1. Minum Air Secukupnya - pastikan pengambilan air yang cukup supaya dapat menghindari dari dehidrasi yang boleh mengakibatkan sakit kepala yang teruk. Air juga dapat membantu bahagian dalaman anda dapat berfungsi dengan baik dan berupaya menggantikan sel-sel yang rosak dalam badan

2. Urut dengan minyak panas - ambil minyak panas dan dilumurkan di bahagian kepala, tengkuk dan di belakang telinga dan urut perlahan-lahan. Kombinasi minyak panas dan urutan dapat menghilangkan sakit kepala tadi.

3.  Guna 'ice pack' - ataupun balut ice yang ada kat rumah tu dengan kain dan letakkan di kepala. Ini akan buat kita rasa kebas. Letakkan di kepala untuk beberapa minit.

4. Rendam kaki dalam bekas air panas - salah satu cara yang boleh menarik pengaliran darah ke bahagian bawah badan dan dapat mengurangkan tekanan ke atas bahagian kepala anda. Selepas rawatan rendaman kaki selama 30 minit, anda dapat rasakan kelegaan dari sakit kepala tadi.

5. Amalkan Suplement - Juga boleh amalkan pengambilan semulajadi yang selamat. Dengan Set Migrain dari shaklee ni, boleh membantu anda mengurangkan masalah migrain. Antara supliment yang boleh membantu adalah:
  • OsteMatrix - mempunyai kandungan kalsium dan magnesium yang tinggi. Magnesium berupaya mencegah kekejangan pembuluh darah. Kekejangan pembuluh darah merupakan salah satu punca berlakunya migrain. Magnesium juga berupaya mengurangkan sakit kepala dan frekuensi sakit kepala.
  • B Complex - Mengandungi vitamin B yang sangat banyak khasiatnya. Antaranya adalah vitamin B2 iaitu Riboflavin dan vitamin B6 iaitu Pyridoxine yang dapat mengurangkan sakit yang disebabkan oleh migrain. B Complex Shaklee juga dapat membantu mengelakkan stress, depresi dan kemurangan juga mencegah dari penyakit Strok.
Nak tahu lebih lanjut mengenai pengambilan supliment ini bolehla hubungi KakFiza 0124513311

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...