Tuesday, January 17, 2017

7 TIPS MEMILIH PRODUK KECANTIKAN

Assalamualaikum dan selamat pagi semua..

Sekarang ni kita banyak disogokkan dengan lambakan produk pemutih..gebu dan sebagainya. Pakai jenama XXXX boleh putih dalam masa 7hari. Ada lagi dasyat putih seawal 3hari! Macam mana tu? Tapi apa yang akak nampak...ramai jer berminat nak cantik cepat..nak putih cepat tanpa selidik bahan-bahan yang terkandung dalam produk tu. Bahaya tau!

Dari dulu sampai la sekarang, fiza mmg bermasalah nk pilih produk ni.  Semua produk yg fiza cuba semua tak kena..letih tau..huhu. Sekarang cuma serasi dengan pencuci muka Nuttiwhite Gentle Deep Foaming Cleanser. 

Lain2 produk Nutriwhite belum cuba..nak kena mengumpul $$$ dulu. Kenapa pilih Nutriwhite ni? Boleh refer link Nutriwhite ni.


Saja je google nak cari tips...dapat lah dikongsi utk tatapan kawan2 bersama. Tips memilih produk kecantikan
  • Ketahui kandungan produk kecantikan dan adakah ia sesuai jenis kulit wajah anda. Baca label informasi mengenai bahan produk itu sebelum membelinya.  
  • Produk kecantikan wajah terbaik dihasilkan bahan semula jadi. Jadi, carilah produk berasaskan bahan seperti lidah buaya dan vitamin E . 
  • Sesuaikan produk kecantikan dengan masalah kulit yang sedang dialami. 
  • Kulit kering memerlukan formula yang dapat menggantikan minyak pada wajah, jadi produk mengandungi vitamin E dan lidah buaya, menjadi pilihan tepat. Gunakan krim pada waktu malam untuk memberikan kelembapan pada kulit dan cuci wajah sehari dua kali (maksimum).
  • Pemilik kulit berminyak biasanya bermasalah dengan jerawat. Atasi minyak berlebih pada kulit wajah dengan menggunakan pembersih dan penyegar khusus kulit berminyak. Elak menggunakan pencuci muka jenis susu kerana akan meningkatkan penghasilan minyak pada lapisan dermis. 
  • Kulit kombinasi memang cukup sukar dijaga. Pilihlah produk kecantikan khusus kulit kombinasi dan seminggu sekali gunakan topeng wajah untuk menyerap minyak terutama di zon T (dahi, hidung dan dagu). 
  • Elakkan memilih produk kecantikan yang menawarkan kesan baik dalam waktu singkat.
kalau boleh elakkan mengunakan produk segera yang HOT dipasaran. Pastikan Jenama yang diyakini. InshaAllah selamat.

Nak dapatkan set Nutriwhite yang memang 100% semulajadi boleh la hubungi akak 012 4513311

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...