Friday, February 5, 2016

PESAKIT TALASEMIA KEMBALI SIHAT DENGAN VIVIX


Apa itu Talasemia?


Talasemia adalah kumpulan penyakit yang menghalang badan daripada menghasilkan jumlah darah yang mencukupi dan berkualiti. Keadaan ini disebabkan oleh perubahan terhadap gen yang mengawal penghasilan hemoglobin (hb). Hemoglobin adalah protein dalam sel darah merah yang membawa oksigen ke seluruh badan. Perubahan kepada hemoglobin boleh menyebabkan kekurangan darah yang teruk.



Badan manusia bergantung kepada tahap hemoglobin yang berfungsi dengan baik.



Penyakit Talasemia adalah penyakit keturunan yang di warisi dari ibu atau bapa kepada anak melalui gen. Kedua-dua kanak-kanak lelaki atau perempuan mempunyai peluang untuk mendapat penyakit tersebut. Ianya tidak dijangkiti melalui pemindahan darah, udara dan air atau melalui sentuhan fizikal dan juga hubungan seksual ataupun boleh disebabkan oleh kekurangan zat makanan atau masalah kesihatan.



Tanda-tanda awal pada kanak-kanak:

  • Kelihatan normal semasa kelahiran. Walau bagaimanapun ianya secara perlahan-lahan anak tersebut kelihatan pucat dan bertambah teruk apabila usia meningkat pada 6-18 bulan 
  • Kanak-kanak kelihatan letih dan gelisah 
  • Kekurangan darah (Anemia) yang teruk boleh mengakibatkan sesak nafas 
  • Kulit kelihatan kekuningan (Jaundice) 
  • Kurang selera makan 
  • Kembung perut disebabkan oleh pembengkakan hati dan limpa 
  • Perubahan pada pembentukan tulang muka 





Bagi seseorang yang mempunyai masalah Talasemia, tidak digalakkan mengambil supplemen yang mengandungi zat besi atau Iron yang tinggi. Ini adalah kerana ianya tidak akan membantu dalam meningkatkan Hb, bahkan ia mungkin membawa kemudaratan kerana mengambil sesuatu zat yang berlebihan dan tidak digunakan mungkin akan merosakkan organ-organ dalam badan. 


Oleh yang demikian, penggambilan Vitalea Iron Formula Shaklee dan Alfalfa tidak digalakkan oleh pesakit Talasemia. Namun supplemen yang harus diambil adalah Vitamin B complex. Vitamin B Complex membantu dalam meningkatkan tenaga dan diperlukan untuk membina sel darah merah. 

Vitamin E juga baik sebagai antioxidan yang membantu melindungi sel darah merah. Ostematrix (lengkap dgn Magnesium dan vitamin D) juga antara vitamin yang akan memberi manfaat kerana ia membantu meningkatkan tenaga. Selain dari ini, Energizing Soy Protein juga disarankan kerana protin membantu dalam pembinaan sel-sel baru dalam tubuh badan, ini termasuklah sel-sel darah merah. ESP juga boleh meningkatkan tenaga.

Selain Vitamin di atas, tonik ajaib Vivix juga sangat2 membantu peakit Talasemia. Vivix terbukti kerana kandungan VIVIX adalah 10 kali ganda lebih kuat daripada resveratrol dalam memperlahankan pembentukan Protein AGE.



Ada 4 cara Vivix bertindak dengan efektif:
  • Dengan mempertahankan sel (Cell defense)
  • Dengan memberi tenaga kepada sel (cell energy)
  • Dengan memperbaiki sel (cell repair)
  • engan meningkatkan prestasi sel (cell performance)
Jadi Vivix sangat diperlukan oleh pesakit Talasemia seperti #testimoni di atas, dimana semakin2 hari, pesakit semakin bertenaga dan sihat.  Kandungan utama dalam vivix berfungsi mencegah kerosakan sel dan membaiki kerosakan sel yang sedia ada dari peringkat DNA. Jadi anda berpotensi membaiki semula kerosakan sel yang reversible dengan bantuan vivix serta mengelakkan kerosakan sel dari bertambah teruk.

Bantulah sedara yang mempuyai Talasemia. Mereka juga inginkan kehidupan yang lebih sihat dan ceria. InsyaAllah

Hubungi fiza untuk keterangan lanjut..Insha Allah segala kesulitan dan kemuskilan anda akan fiza cuba utk jawab.


sms/wsap : 012 4513311
cod: sungai petani, padang serai
pos laju seluruh malaysia

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...