Monday, December 15, 2014

Ketikselesaan Sendi Dan Cara Mengatasinya


SAKIT SENDI memang menyeksakan! Ingin ketahui RAHSIA mengubati sakit sendi hanya dengan TIGA CARA MUDAH? Yang pasti, cara ini SELAMAT, MURAH, dan HALAL. Jika anda memang mencari UBAT UNTUK SAKIT SENDI, mari teruskan pembacaan.

Kenali Sendi Yang Sihat
Sendi merujuk kepada pertemuan antara tulang-tulang di dalam badan. Empat komponen utama di bahagian sendi ini adalah tulang rawan, bendalir sinovia, tendon, dan ligamen.

Tulang rawan bertindak sebagai ‘kusyen’ yang melindungi sendi, dan membenarkan tulang untuk geluncuran antara satu sama lain.

Manakala bendalir sinovia pula bertindak sebagai pelincir dan membekalkan khasiat kepada tulang rawan.

Tendon pula merupakan struktur berserat yang menghubungkan otot kepada tulang, dan ligamen merupakan serat yang fleksibel yang mengikat tulang.

Untuk mempunyai sendi yang sihat, keempat-empat komponen ini perlulah berada dalam keadaan yang baik.


Sendi Yang Sihat


3. Jenis-jenis Sakit Sendi
Terdapat banyak jenis sakit sendi, tetapi yang akan disentuh di sini adalah rheumatoid arthritis (RA), osteoarthritis (OA), tendinitis, dan seliuh.

Rheumatoid arthritis merupakan keradangan yang berlaku apabila bendalir sinovia diserang oleh sel darah putih teraktif, dan menyebabkan bahan kimia tertentu dilepaskan ke dalam bendalir sinovia (Minyak-minyak ikan atau herba seperti Boswellia membantu penghidap RA).

Osteoarthritis pula merujuk kepada kemerosotan tulang rawan yang menyebabkan kesakitan apabila tulang-tulang bergesel antara satu sama lain (Glukosamina membantu melambatkan kehilangan tulang rawan).

Tendinitis pula adalah keradangan, kegatalan dan bengkak pada tendon. Ianya juga mungkin disebabkan oleh tendon yang hilang keanjalan, berpunca daripada kecederaan, penggunaan berlebihan atau penuaan.

Seliuh pula merujuk kepada kecederaan pada sekitar ligamen satu sendi. Ianya berlaku apabila ligamen diunjurkan terlalu jauh atau ligamen terkoyak, dan menyebabkan sendi  menjadi sakit dan bengkak.

4. Cara Melegakan Sakit Sendi
Cara yang biasa digunakan untuk merawat sakit sendi adalah dengan menggunakan ubatan dan suntikan. Tetapi ubatan dan suntikan ini hanya dapat melegakan kesakitan dan keradangan untuk sementara  waktu sahaja. Dan pengambilan secara banyak dan berterusan boleh menyebabkan kerosakan organ-organ badan.

Selain itu, kaedah pembedahan juga turut digunakan bagi merawat penyakit ini. Walaubagaimanapun, tidak semua orang mampu melakukakannya disebabkan kos yang mahal, dan juga akan menyebabkan pergerakan menjadi terhad selepas pembedahan.

Jika anda ingin mengelakkan cara-cara ini dan inginkan cara yang lebih selamat, jom sambung pembacaan!

5. Set Shaklee Untuk Sakit Sendi
Penggunaan ubat untuk sakit sendi secara berterusan boleh menjejaskan organ dalaman anda. Jika anda ingin mengelakkan penggunaan ubat sakit sendi, anda bolehlah mencuba tiga suplemen semulajadi Shaklee ini yang digabungkan khas bagi merawat sakit sendi, iaitu; Advanced Joint Health Tablet (AJHT), Omega Guard, OsteMatrix.

6. Nutrien Untuk Sendi Yang Sihat
Anda boleh merujuk kepada gambar di bawah untuk mengetahui nutrien-nutrien yang diperlukan oleh sendi yang sihat. Dan sudah semestinya, nutrien-nutrien ini boleh didapatkan melalui gabungan suplemen Shaklee untuk sendi yang sihat.


Nutrien Untuk Sendi Yang Sihat


7. Tiga Langkah Mudah Untuk Sendi Yang Sihat


(a) Langkah 1: Membantu Mengekalkan Tulang Rawan Yang Sihat (AJHT)
AJHT memberikan manfaat kepada sendi dalam tiga cara, iaitu;

i- menyokong keselesaan sendi (melalui kesan daripada ekstrak Boswellia),

ii- meningkatkan kesan ‘kusyen’ (melalui kesan daripada ekstrak jagung yang kaya dengan glukosamina),

iii- memelihara tisu penyambung yang sihat (melalui kesan daripada vitamin C, zink, tembaga, dan mangan).


Cara Tindakan AJHT
Ekstrak Boswellia yang terdapat dalam AJHT ini telah diguna secara tradisional dalam perubatan Ayurvedic sejak lebih 5000 tahun dahulu untuk merawat osteoarthritis dan rheumatoid arthritis. Di dalam ekstrak Boswellia in

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...