Wednesday, June 18, 2014

Atasi Masalah Kolesterol Anda Secara Semulajadi dengan FITOSTEROL

Apa Itu Fitosterol?

Sekiranya anda mempunyai kadar Kolesterol yang tinggi dalam badan, adalah WAJIB untuk anda tahu apakah itu FITOSTEROL.
FITOSTEROL adalah sterol yang terdapat dalam tanaman dan mempunyai struktur mirip Kolesterol. Ianya dapat ditemui di dalam sayuran, kekacang & gandum. FITOSTEROL dapat membantu menurunkan kadar Kolesterol dengan cara menghalang penyerapan kolesterol pada usus sehingga mampu menurunkan jumlah kolesterol yang memasuki aliran darah.
Dalam Usaha menurunkan kadar kolesterol, Persatuan ahli jantung Amerika Syakitat menyarankan agar perubahan gaya hidup  terutamanya dalam pengambilan makanan rendah lemak serta makanan yang mengandung FITOSTEROL min 1000-3000mg sehari. Menurut kajian dan pemrhatian pengambilan tersebut membantu menurunkan Kolesterol sehingga 10%.

Bagi anda yang gemar mengambil biji-bijian dan minyak sayuran, anda perlu tahu bahawa anda telah mengambil 150-400mg FITOSTEROL sehari. Sekiranya anda konsisten dengan pengambilan tersebut ia juga dapat menurunkan penyerapan kadar kolesterol yang berasal dari makanan.
FITOSTEROL adalah sangat menakjubkan dan berperanan dalam menghalang penyerapan Kolesterol serta meningkatkan keupayaan sekaligus dapat menurunkan penyerapan Kolesterol secara keseluruhannya. Selain memperbaiki kandungan gula dalam darah, FITOSTEROL melindungi Jantung.  
Kita juga perlu mengelak dari mengambil sebarang makanan yang mengandungi kolestrol tinggi seperti daging, ayam dan sebagainya. Wah...agak mustahil kan? Kerana badan kita masih memerlukan sember PROTEIN dan NUTRIEN yang terdapat dalam makanan tersebut.  Cadangan Supplimen adalah diperlukan untuk mengatasi masalah itu.

Jadi, anda sudah tahu apa itu kaitan KOLESTEROL dengan FITOSTEROL?. Jadi mulai hari ini, jauhkan hidup anda dengan KOLESTEROL. Amalkan pemakanan yang sihat & kaya dengan nutrisi semulajadi. 
Produk TERBARU dari Shaklee KHAS UTK KOLESTEROL >> PHYTOCOL-ST


Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 


Konsultasi percuma boleh hubungi fiza:

Afriza (Fiza) ** Shaklee ID: 949698 ** sms/whatsapp: 012 4513311 /
011 10833115 ** FB Page: Qisya E Shoppe ** email: eija_2004@yahoo.com

No comments:

SEDIAKAN HIBAH TAKAFUL ATAU TUNAI SEGERA SEHINGGA RM500,000 KEPADA YANG TERSAYANG

HANYA RM100 SEBULAN UNTUK PAMPASAN MINIMA RM350,000 DAN BERGANDA UNTUK KELUARGA ANDA.. Risiko ada dimana-mana. Tidak kira tua ataupun muda. ...